آیا مهندسان ‌نظام مهندسی حق فروش امضا دارند؟

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان گفت: به هیچ وجه در استان زنجان مهندسان امضای خود را نمی‌فروشند و نباید به شایعه‌های فضای مجازی توجه کرد.
به گزارش تاسیسات نیوز، حسن مجتبی‌زاده عصر امروز در جمع خبرنگاران استان از ورود رئیس سازمان نظام مهندسی کشور به استان زنجان در طول روز سه‌شنبه هفته جاری خبر داد و اظهار داشت: استان زنجان یکی از استان‌های پیشرو در کنترل کرونا بود، بر این اساس برای قدردانی از کادر درمان و دانشگاه علوم پزشکی بر اساس مصوب، هیئت مدیره تعدادی دستگاه خریداری و در مراسم تجلیل از رئیس دانشگاه علوم پزشکی تحویل این سازمان می‌شود.
وی در ادامه افزود: مهندسان ساختمانی در استان به شکل خویش‌فرمایی در حال پرداخت حق بیمه برای خود هستند اما اگر اتفاق مهم در اصلاحیه قانون رخ دهد و در صحن مجلس رای آورد، مشکل بیمه مهندسان حل خواهد شد و رقم پایینی برای حق بیمه پرداخت خواهند کرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان با بیان اینکه عمده‌ترین مشکل صنعت ساختمان، دخالت افراد نا‌آگاه در زمینه ساختمان سازی است افزود: مهندسان ساختمان از این بابت دچار مشکل شده‌اند و در نهایت با به کارگیری افراد نالایق در بحث اجرا، نمی‌توانند دیگر به آن ورود کنند که در نهایت این مسئله حتی اقتصاد قشر مهندسان ساختمانی را تحت تاثیر قرار داده است. با این حال انتظار این است با چنین افرادی برخورد‌های لازم انجام گیرد تا دست افراد فاقد صلاحیت از دخالت در امور ساختمانی کوتاه شود هر چند اقداماتی نیز در این زمینه انجام گرفته است.
وی با اشاره به اینکه ما در بحث مجریان برق‌کار وارد عمل شده و تفاهم‌نامه‌ای با سازمان فنی‌ و حرفه‌ای و اتحادیه برق‌کاران استان منعقد کرده‌ایم، گفت: از سال ۱۴۰۰ فقط افرادی می‌توانند برق‌کاری ساختمان را انجام دهند که مجوز فعالیت داشته باشد.
منبع تسنیم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;