شروع ثبت نام آزمون استخدامی شرکت‌های توزیع برق / برگزاری آزمون فروردین ۱۴۰۰

وزارت نیرو تاریخ برگزاری اولین آزمون استخدامی جدید خود با عنوان تغییر حالت اشتغال به کار شرکت‌های توزیع نیروی برق سراسر کشور را اعلام کرد. بر این اساس و در اولین مرحله، حدودا ۲۰۰۰ نفر از شاغلین فعلی شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور را طی آزمون جدیدی که فروردین سال بعد برگزار خواهد شد استخدام رسمی خواهند شد. ثبت نام این آزمون از ۱۰ تا ۲۰ اسفند ۹۹ انجام خواهد شد.
به گزارش تاسیسات نیوز،  وزارت نیرو و شرکت توانیر فراخوان ثبت نام در آزمون تغییر حالت اشتغال (به کار) در شرکت‌های توزیع نیروی برق را منتشر کرده و قرار است از تاریخ ۱۰ تا ۲۰ اسفندماه ۹۹ از طریق وب سایت موسسه آموزش‌های تخصصی صنعت آب و برق این آزمون را برگزار نماید. متقاضیان برای ثبت نام در این آزمون باید به وب سایت www.ieht.ac.ir مراجعه نمایند. تاریخ برگزاری آزمون ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ تعیین شده است.
شروع ثبت نام آزمون استخدامی شرکت‌های توزیع برق / برگزاری آزمون فروردین ۱۴۰۰
در این آزمون‌ها فقط افرادی می‌توانند ثبت نام کنند که حداقل پنج سال سابقه کار مورد تایید در شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد با شرکت محل خدمت، منوط به پرداخت حق بیمه و وجود مستندات مربوط به قرارداد با شرکت پیمانکار را داشته باشند. شرکت در آزمون عمومی و کسب حداقل ۵۰ درصد امتیاز آزمون و سپس حضور در مصاحبه تخصصی و کسب حداقل ۷۰ درصد امتیاز، ملاک انتخاب نفرات برگزیده خواهد بود.
توانیر قبلا برای شرکت‌های توزیع نیروی برق هر استان سهمیه جداگانه‌ای در نظر گرفته بود که بر آن اساس لیستی از افراد مشمول توسط شرکت‌های توزیع نیروی برق تهیه و به توانیر ارسال شد. شانس قبولی در این آزمون بسیار بالاست و عملا وزارت نیرو برای قانونی بودن این استخدامها، این آزمون و مراحل مصاحبه و گزینش را طی می‌کند تا شکلی رسمی به خود بگیرد.
این اولین مرحله آزمون تغییر حالت اشتغال به کار شرکت‌های توزیع نیروی برق بوده و قرار است طی چند سال بیش از هشت هزار نفر از کارکنان غیرسمی شاغل در شرکت های توزیع نیروی برق و پست های فشارقوی و … تبدیل وضعیت شوند.
چندی پیش نیز شرکت مادرتخصصی برق حرارتی که متولی نیروگاه‌های برق کشور است برای تعداد ۹۲۲ نفر از نیرو‌های شاغل در نیروگاه‌ها، آزمون جداگانه‌ای برگزار کرد که پس از مشخص شدن نتایج آزمون کتبی، مراحل مصاحبه و گزینش و … در حال انجام است.
عدم برگزاری آزمون استخدامی سراسری در برق طی دو سال گذشته
وزارت نیرو که از دو سال قبل‌تر هیچ آزمون سراسری استخدامی جدیدی برای جذب نیرو‌های مورد نیاز در شرکت‌های غیردولتی وابسته به وزارت نیرو مثل شرکت‌های توزیع نیروی برق، نیروگاهها، آب و فاضلاب‌ها و… که ثبت نام عمومی داشته باشد برگزار نکرده است.
سازمان اداری استخدامی کشور بر اساس آنچه که تورم بیش از حد نیروی انسانی در وزارت نیرو اعلام کرده است اجازه استخدام در بخش شرکت‌های دولتی وزارت نیرو (مثل برق منطقه ای‌ها، مدیریت شبکه برق، ساتبا، ستاد وزارت نیرو و…) را نداده است. قرار بود برای استخدامی بخش برق در شرکت‌های دولتی وزارت نیرو، سال گذشته آزمون جداگانه‌ای در زمستان پارسال برگزار گردد که لغو شد.
علاوه بر این، وزارت نیرو برای شرکت‌های غیردولتی وابسته خود در بخش برق قرار بود در سال ۹۹ آزمون استخدامی جداگانه‌ای برگزار نماید که آنهم منتفی شد و با برگزاری آزمون‌های داخلی برای تبدیل وضعیت، در سال ۹۹ هیچ استخدامی جدیدی نداشته است و مشخص نیست!
وزارت نیرو قبلا هر ساله برای بخش‌های مختلف آب و برق شرکت‌های تابعه و وابسته خود آزمون استخدامی برگزار می‌کرد که آخرین بار، ۲۶ مهرماه ۹۷ برای شرکت‌های غیردولتی وابسته به وزارت نیرو (نظیر شرکت‌های توزیع نیروی برق، شرکت‌های آب و فاضلاب و نیروگاه‌های برق) آزمون برگزار نمود. در آن آزمون، تعداد ۱۵۱۷ شغل و ظرفیت استخدامی وجود داشت.
برگزاری آزمون استخدامی سراسری در سال ۱۴۰۰
وزارت نیرو به صورت رسمی برای سال ۱۴۰۰ هیچ برنامه‌ای برای برگزاری آزمون استخدامی سراسری در بخش‌های آب و برق اعلام نکرده است، اما پیگیری‌های برق نیوز نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۰ آزمون جدیدی برگزار خواهد شد. نیازسنجی‌ها قبلا انجام شده است و دوباره نیز به روز خواهد شد و پیش بینی می‌شود هم در بخش شرکت‌های دولتی و هم در بخش شرکت‌های غیردولتی وابسته وزارت نیرو در سال ۱۴۰۰ آزمون استخدامی برگزار خواهد شد.
گفتنی است برگزاری این آزمون‌ها منوط به امکان برگزاری آزمون‌ها در شرایط کرونا است و در صورتیکه سازمان‌های مرجع مجوز آنرا صادر نمایند این استخدامی‌های جدید نیز پیگیری خواهد شد. با توجه به برگزاری آزمون تبدیل وضعیت فعلی، برگزاری آزمون‌های استخدامی سراسری وزارت نیرو به بعد از انتخابات موکول خواهد شد و احتمالا شهریور و یا بعدتر برگزار می‌گردد.
فارغ التحصیلان و متقاضیان استخدام در وزارت نیرو از اینکه تبدیل وضعیت نیرو‌های فعلی جایگزین آزمون استخدامی سراسری شود ناراضی بوده و بار‌ها در این خصوص اعتراض داشته اند. آن‌ها معتقدند نباید وزارت نیرو فرصت استخدام برابر را از آن‌ها بگیرد و مثل گذشته که به کارکنان شاغل فقط امتیاز‌های مربوط به سابقه کار در فرآیند آزمون و مصاحبه اختصاص داده میشد شرایط جذب نیرو‌های توانمند را فراهم نماید.
منبع برق نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;