آزمون آتش

روح الله واصف/ سردبیر پایگاه خبری تاسیسات نیوز: در چرخه تغییرات سالیانه سازمان نظام مهندسی ساختمان،  صندلی ریاست سازمان جابجا شد و از مهندس سعیدیان به مهندس میرجعفری رسید.
تغییر مداوم سالیانه شاید چندان مطلوب نباشد. تغییر یک رئیس اصلی و تاثیرگذار به صورت سالیانه می‌تواند باعث یک شکاف چند هفته‌ای در جاگیری نفر جدید در سمت جدید باشد. البته با توجه به موتلف بودن رئیس سازمان به کار تمام وقت در سازمان، شاید این فراغت از چنین مسئولیتی برای خود فرد مفید باشد!
در جابجایی‌های صندلی ریاست در سازمان‌های نظام مهندسی استان‌ها، کمتر اتفاق افتاده است که ریاست به مهندسی در لباس مهندسی مکانیک برسد. البته این اتفاق مسبوق به سابقه بوده‌است. مانند ریاست دکتر آرش بر نظام مهندسی اردبیل و مهندسی علی‌نیا بر نظام مهندسی مازندران. سوال اصلی ما این است که آیا از این نمد، کلاهی برای همکاران تاسیساتی دوخته می‌شود؟ پاسخ چندان ساده و شاید امیدوارانه نباشد. سازوکارهای محدودکننده و نگاه‌های سنگین و سخت‌گیرانه و صدالبته رویکرد محافظ‌کارانه تمام افراد در ایم سمت، میدان عمل را چنان باز نمی‌کند.
رئیس جدید در این دوره با چالش‌هایی اساسی روبروست. قیمت پایین خدمات نظام مهندسی و به‌ویژه هزینه‌های خنده‌دار تمدید قراردادهای نظارت، شائبه وجود فساد سازمان یافته در سازمان که برای شفاف‌سازی و تایید و رد آن تاکنون اقدامی جدی نشده‌است. بوروکراسی پیچیده در سازمان، انفعال شدید سازمان در برابر سازمان بیرونی مانند آتش‌ نشانی، شهرداری و غیره برخی از میراث به‌جا مانده از قبل است که مدام در حال بزرگ‌تر و جدی‌تر شدن است.
باید دید مدیر جدید در این ایام کرونایی چه خواهد کرد و از این آزمون آتش نسوخته خارج خواهد شد یا خیر.
منبع تاسیسات نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;