آخرین خبر در باره جمع آوری کارت سوخت از جایگاه ها

با وجود تمام گمانه زنی‌هایی که درباره سوخت صورت گرفته، مقامات دولت بارها اعلام کرده‌اند که هیچ برنامه‌ای برای تغییر قیمت بنزین یا جابجایی سهمیه‌ها وجود ندارد و در حال حاضر تنها تعداد کارت سوخت جایگاه‌ها کم شده است.
به گزارش تاسیسات نیوز، در ماه‌های گذشته گزارش‌های مختلفی درباره افزایش قاچاق سوخت و مصرف بدون نظارت منتشر شده که نشان می‌دهد که در این زمینه نیاز به اقدامات جدید نظارتی وجود دارد و یکی از برنامه‌های انجام شده، کم کردن تعداد کارت سوخت جایگاه‌هاست.
این روزها موضوع احتمال جمع آوری کارت‌های سوخت از پمپ بنزین‌ها در صدر اخبار انرژی قرار گرفته و بعضا درگیر شایعاتی نیز می‌شود، آنطور که اعلام شده کارت‌های سوخت جایگاهداران به‌طور کامل از جایگاه‌ها حذف نشده و نمی‌شود و به تعداد مناسب کارت سوخت در اختیار جایگاه‌داران وجود دارد.
از سوی دیگر، فرایند دریافت کارت سوخت برای خودروهای شخصی نیز سوال مهم مخاطبان است. طبق آخرین آمار در سال گذشته حدوداً ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار کارت سوخت در کشور تحویل داده شد و نزدیک به ۶۰ هزار کارت برای پاکت‌گذاری در اختیار پست گذاشته شده است. ۲۷۰ هزار کارت نیز در نوبت قرار دارند که به‌صورت ماهانه تحویل داده می‌شوند.    در کل درخواست‌های تولید کارت دو دسته بوده، دسته اول پس از تولید خودرو در کارخانه است که اصطلاحاً کارت‌های نوشماره نامیده می‌شود، اطلاعات وسائط نقلیه نوشماره از طریق پلیس راهور فراجا مستقیماً برای صدور کارت هوشمند سوخت ارسال می‌شود. پس از تولید خودرو، پلاک‌گذاری و صدور برگ سبز، به صورت هفتگی اطلاعات و مشخصات خودروهای نوشماره به کارخانه صدور کارت هوشمند سوخت ارائه و تولید کارت سوخت انجام و سپس به سایت پاکت‌گذاری ارسال می‌شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;