آجرهوشمند هم ساخته شدند

به گزارش تاسیسات نیوز، این روزها خیلی چیزها هوشمند می شوند اما تصور آجرهای هوشمند دیگر عجیب به نظر می رسد. دانشمندان دانشگاه بریستول انگلستان آجرهای هوشمندی ساخته اند که از میکروب ها برای بازیافت فاضلاب، تولید برق و تولید اکسیژن استفاده می کنند. به گفته آنها این راهی است که ساختمان ها هم مثل موجودات زنده بزرگ عمل کنند.




 

پیل های سوختی میکروبی (MFC) که در داخل آجرها کار گذاشته می شوند به آنها توانمندی هوشمندی می دهد.

 

 

 

 

استاد آزمایشگاه روبوتیک دانشگاه بریستول می گوید: «پیل های سوختی میکروبی مبدل های انرژی هستند که از فعالیت متابولیک میکروب ها برای تجزیه پسماندهای آلی و تولید برق بهره می گیرند. این یک کاربرد جدید برای مدول های MFC است که به صورت بلوک های ساختمانی تحریک کننده به عنوان ساختارهای دیواری ساخته می شود. این به ما اجازه می دهد از امکان تصفیه پسماند خانگی، تولید انواع مفید برق بهره مند شده و دیوارهای قابل برنامه ریزی فعالی در محیط های زندگی خودمان داشته باشیم.

 

 

 

 

محققان می گویند موتورهای زنده این دیوارها می توانند محیط خارج و داخل ساختمان از جمله ساکنین را حس کنند و طبق آن واکنش دهند. بسته به نحوه برنامه ریزی، این دیوارهای بیورآکتوری می توانند ورودی هایی مثل آب خاکستری، دی اکسید کربن، نور خورشید، جلبک، باکتری و مواد مغذی را گرفته و آب نرم، اکسیژن، برق، گرما، شوینده های قابل تجزیه، بیومس و بیوفلورسنس تولید می کنند.

 

 

 

 

هدف از تکنولوژی هایی که ما ابداع می کنیم، تغییر محل زندگی و کار برای همزیستی با ساختمان هاست. هر آجر هوشمند یک کامپیوتر آنالوگ برقی است. ساختمانی ساخته شده از این آجرها یک استاد محاسبه موازی خواهد بود.

 

 

 

 

با همه این منابعی که از دیوارها بیرون می آید، آجرهای هوشمند تنها بخشی از معماری زنده است؛ پروژه مداوم سازمان ها در انگلستان و اروپا که هدف آن مهار مسایل پایداری جهانی است.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;