عدم رتبه در رده بندی جهانی راندمان انرژی

به گزارش تاسیسات نیوز، آلمان همچنان از نظر راندمان انرژی در جهان حرف اول را می زند و ایتالیا، ژاپن، فرانسه و انگلستان این کشور را دنبال می کنند. این رده بندی از سوی انجمن اقتصاد راندمان انرژی آمریکا (ACEEE) با توجه به کارت امتیاز بین المللی راندمان انرژی 2016 منتشر شده است. کشورهای جدیدی که امسال وارد این رده بندی شدند شامل اندونزی، هلند، لهستان، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، تایوان، تایلند و ترکیه هستند.

 

 

 

 

این فهرست نشان می دهد ایالات متحده از جایگاه 13 در سال 2014 به جایگاه هشتم در سال 2016 رسیده است.

 

 

 

 

در یک مقیاس 100 نقطه ای در 35 گروه، کشورها به صورت زیر رده بندی شدند:

 

 

 

1) آلمان؛ 2) ایتالیا و ژاپن؛ 4) فرانسه؛ 5) انگلستان؛ 6) چین؛ 7) اسپانیا؛ 8) کره جنوبی و ایالات متحده؛ 10) کانادا؛ 11) هلند؛ 12) لهستان؛ 13) تایوان؛ 14) هند؛ 15) ترکیه؛ 16) استرالیا؛ 17) روسیه؛ 18) اندونزی؛ 19) مکزیک؛ 20) تایلند؛ 21) افریقای جنوبی؛ 22) برزیل؛ 23) عربستان سعودی

 

 

 

 

همه این کشورها با هم 75 درصد کل انرژی مصرفی روی کره زمین و حدود 80 درصد تولید ناخالص جهان (GDP) را به خود اختصاص داده اند.

 

 

 

 

رتبه انگلستان هم در گروه مصالح جدید و پیشرفت های انجام شده در شدت انرژی یا مصرف انرژی به ازای هر دلار GDP هشت امتیاز تقویت شده است. امریکا نیز از تغییرات انجام شده در روش امتیازدهی بهره مند شده و رتبه خود را ارتقا داده است.

 

 

 

 

ACEEE هر کشور را با استفاده از 35 سیاست و معیارهای عملکردی در چهار گروه ارزیابی می کند: ساختمان، صنعت، حمل و نقل و تلاش های کلی هر کشور برای راندمان انرژی. آلمان بیشترین امتیاز را در بخش تلاش های ملی، ساختمان و صنعت کسب کرده در حالی که هند به همراه ایتالیا و ژاپن در بخش حمل و نقل در جایگاه اول مشترکند.

 

 

 

 

استیون نادل مدیر اجرایی ACEEE می گوید: راندمان انرژی اغلب ارزان ترین ابزار رفع تقاضاهای جدید برای انرژی است. دولت هایی که سرمایه گذاری در این حوزه را تشویق و سیاست های پشتیبانی را اجرایی می کنند وابستگی به واردات انرژی و نیز آلودگی را کاهش می دهند. با این حال علیرغم مزایای چندگانه و پتانسیل بزرگ ترین منبع شدن برای رفع تقاضاهای رو به رشد انرژی، راندمان انرژی همچنان در سطح جهان مغفول مانده است.

 

 

 

 

وزیر امور اقتصادی و مشاور انرژی آلمان می گوید: «راندمان انرژی نقش کلیدی در سیاست انرژی المان ایفا می کند که هدف آن رسیدن به کارامدترین اقتصاد بدون کربن و بالاترین راندمان در سطح جهان تا سال 2050 است. آخرین برنامه ما یعنی طرح اقدام ملی راندمان انرژی روی فرایندهای صنعتی نوین، ساختمان ها و محصولات کاراند و نیز سرمایه گذاری های بلندمدت تمرکز می کند. ما خوشحالیم که ACEEE به تلاش های این کشور احترام گذاشته اما با این حال به کارها و برنامه های خود ادامه می دهیم چون راه طولانی برای رسیدن به هدف ما به منظور کاهش 50 درصدی تقاضای انرژی تا سال 2050 وجود دارد.

 

 

 

 

وزیر توسعه اقتصادی و رئیس بخش راندمان انرژی ایتالیا هم می گوید: «ما مفتخریم که جایگاه دومی خود در این گزارش را حفظ کرده ایم. مدال نقره ایتالیا نشانه تلاش های صورت گرفته این کشور برای بالابردن راندمان انرژی و تقویت حرکت به سمت اقتصاد بدون کربن است. ارزش خاص این جایزه در آن است که از یک ارزیابی مستقل بر اساس مجموعه پیچیده ای از معیارهای سیاستی و عملکردی می آید.»






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;