سفر اموات به جایگاه ابدی با تونل آبی

به گزارش تاسیسات نیوز، پاکال حاکم مکزیک در سال 683 قبل از میلاد دستور ساخت آنچه یکی از جاه طلبانه ترین پروژه های ساختمانی بود را داد. معبد نه طبقه و مجلل کتیبه ای تبدیل به مقبره ای برای نگه داشتن او برای قرن ها شد، اما حکاکی های سنگی ظریفی در معبد پیدا شده که بحث هایی را در باره برنامه های شاه برای بعد از مرگ مطرح می سازد.





باستان شناسان شبکه ای از تونل های آبی زیر معبد پاکال را کشف کرده اند که گفته می شود نه تنها نشانه ای از نیت وی برای حرکت شناور به دنیای زیر زمین است بلکه تئوری هایی در مورد نحوه ساخت خود هرم نیز مطرح می کند. 





تیرهای سنگی که بر فراز تابوت های 20 تنی قرار داشته حکاکی ها و برش هایی دارد که رستاخیز حاکم در جهان پس از مرگ را به تصویر می کشد.

 

 

 

کشف تونل های زیرزمینی زیر معبد پیشنهاد می کند روح پاکال جوشش را زنده می کند. کانال ها توسط محققان موسسه ملی باستان شناسی مکزیک کشف شده اند.

 

 

 

 

این تیم تونل های سنگی به عرض و ارتفاع حدود 2 فوت را باز کردند و با توجه به اینکه این تونل ها هیچ ارتباط مستقیمی با معبد نداشتند به این باور رسیدند که نزدیکی آن به محوطه معبد نماد مسیر پادشاه به دنیای دیگر است.

 

 

 

 

محققان اولین اکتشافات خود از تونل ها را با استفاده از روورهای روبوتیک که دوربین هایی هم به آنها وصل شده بود انجام دادند و حال امیدوارند کانال ها را با رادارهای نفوذی که اجازه بازرسی دقیق تر را می دهد بیشتر مطالعه کنند.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;