یزد، بهشت انرژی خورشیدی ایران

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان یزد گفت: استان یزد به لحاظ زاویه تابش نور خورشید، بهترین نقطه و مهد تولید انرژی خورشیدی در ایران است و به عنوان بهشت انرژی خورشیدی ایران شناخته شده است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، محمد حسین صباغ زادگان مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان یزد با اعلام خبر فوق گفت: استان یزد به لحاظ زاویه تابش نور خورشید، بهترین نقطه و مهد تولید انرژی خورشیدی در ایران است و این استان به عنوان بهشت انرژی خورشیدی ایران شناخته شده است.
وی افزود: تاکنون بیست و پنج شرکت داخلی و خارجی موفق به انعقاد قرداد خرید تضمینی بیست ساله برای احداث نیروگاه خورشیدی در استان یزد شده و از این تعداد تاکنون هفت شرکت نیروگاه خورشیدی خود را احداث کرده است.

صباغ زادگان ادامه داد: بیش از ۹۰ نیروگاه خورشیدی کوچک دارای قرارداد خرید تضمینی با ظرفیت مجموع ۱.۵ مگاوات در استان به شبکه توزیع برق متصل است.

وی سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت برق در استان یزد را مطلوب خواند و افزود: احداث نیروگاه‌های خورشیدی فتوولتاییک، و نیروگاه‌های تولید همزمان برق و حرارت از سوی این بخش محور‌های سرمایه گذاری در استان یزد است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال ۹۸ ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی نصب شده در استان یزد به ۱۰۰ مگاوات برسد.

صباغ زادگان گفت: شبکه‌های گسترده برق استان یزد امکان انتقال برق تولیدی از استان به دیگر استان‌ها و حتی صادرات به کشور‌های دیگر را درا است.

منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;