۲۰۳۵؛ چشم‌انداز کره‌ای‌ها برای استفاده از تجدیدپذیرها

هم اکنون کره جنوبی به یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌های پنل های خورشیدی جهان تبدیل شده است
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، کره جنوبی در ششمین دهه از انقلاب فناوری خود قرار دارد: از زمان جنگ دو کره که از این کشور جز تلی از خاک باقی نمانده بود تا تبدیل شدن به یکی از اقتصاد های برتر جهان.
این کشور سال‌هاست که از الکتریسیته به عنوان انرژی ارزان خود استفاده می‌کند ولی برای تولید آن نیاز دارد آلودگی سوخت‌های فسیلی و همینطور زباله‌های اتمی خود را به نوعی برطرف کند.
این کشور ۷۰ درصد از از الکتریسیته خود را با استفاده از سوخت‌های فسیلی تامین می‌کند و همینطور شش درصد آن را از انرژی‌های تجدید پذیر و مابقی آن را از انرژی هسته‌ای فراهم می‌‌کند.
هم اکنون این کشور به یکی از بزرگترین تولید کننده‌های پنل های خورشیدی جهان تبدیل شده است به طوری که شرکت سامسونگ نزدیک به ۴۰ درصد از مصرف روزانه الکتریسیته خود را از پنل‌های خورشیدی تامین می‌کند.
کره‌ جنوبی قصد دارد با سرمایه‌گذاری گسترده تا سال ۲۰۳۵ نزدیک به ۵۰ درصد انرژی خود را از سلول‌های خورشیدی و انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کند.
علاوه بر کره جنوبی، کشورهای دیگری همچون چین نیز به سمت استفاده از انرژی تجدیدپذیر در آینده حرکت کرده اند. چین بزرگترین مصرف کننده  سوخت های فسیلی در جهان است، که به دلیل جمعیت بالای آن بالاترین ورود انواع سوخت های فسیلی را به خود اختصاص داده است.
اما آنها برنامه های مهمی در زمینه گسترش بهره بری از انرژی های پاک نیز در دستور کار خود دارند. چین اعلام کرده است دومین برنامه اختصاص یارانه رایگان انرژی در پروژه های بادی و خورشیدی برای تولید انرژی را با مجموع ظرفیت ۲۰٫۷۶ گیگاوات تصویب کرده است.
به گزارش رویترز، دولت چین در ماه ژانویه قول داد تا یک سری از پروژه های استفاده از انرژی های تجدیدپذیر را در  سال جاری میلادی اجرایی کند تا هزینه های ساخت و تاسیس تجهیزات اولیه در این بخش کاهش یابد.
کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین(NDRC)، همچنین از شرکت های شبکه ای خواست که قراردادهای خرید برق درازمدت را با اپراتورهای پروژه های تجدید پذیر امضا کنند.
در مجموع ۵۶ پروژه انرژی باد، ۱۶۸ پروژه انرژی خورشیدی و ۲۶ طرح آزمایشی پروژه های تجدیدپذیر در ۱۶ شهر و مناطق مختلف در چین، توسط NDRC تأیید شده است
داده ها نشان می دهد چین در ماه آوریل ۲۸۰ گیگاوات ظرفیت تولید برق بادی و ۱۳۰ گیگاوات ظرفیت خورشیدی نصب کرده است.
منبع فصل اقتصاد
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;