پروژه‎های دیگری در انتظار حادثه مشابه دوشنبه‌شب هستند

 

 

مدیر روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: پروژه‌های دیگری هم در انتظار حادثه مشابه دوشنبه‌شب هستند که ما در خصوص آنها اخطار داده‎ایم.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، محمد آریان‎نیا اظهار داشت: مراسم بازدید بازرسان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان و کمیته نظارت و کنترل این سازمان به صورت گسترده از پروژه‎های مختلف صورت می‎گیرد.

وی ادامه داد: در بهمن‌ماه سال‎جاری حدود یک‎هزار بازدید از پروژه‎های مختلف انجام شده است.

 

نظام مهندسی نیاز به قدرت اجرایی دارد

مدیر روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان به فارس خاطرنشان کرد: یک ایراد سازمان نظام مهندسی ساختمان این است که قدرت اجرایی ندارد و نهایت کاری که می‎تواند در چارچوب قانون در خصوص برخورد با متخلف انجام دهد؛ نامه‎نگاری و دادن تقاضا در خصوص توقف پروژه است.

وی تصریح کرد: مبحث پلیس ساختمان که در اختیار شهرداری است؛ دچار اشکالات و نقص‎هایی است.

آریان‌نیا با اشاره به آمادگی کامل این سازمان برای در اختیار گرفتن و سامان دادن به موضوع پلیس ساختمان عنوان کرد: چنانچه سازمان دارای ابزار اجرایی باشد، قطعاً بهتر می‎تواند در بحث جلوگیری از ساخت سازه‎های غیراستاندارد و وقوع حوادث ناگوار اقدامات لازم را انجام دهد.

 

از یک هفته قبل در خصوص حادثه دوشنبه اخطار داده بودیم

 

مدیر روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان در خصوص حادثه دوشنبه‌شب در بلوار صیاد شیرازی گرگان بیان داشت: ما از یک هفته قبل در این خصوص اخطار داده بودیم، اما متأسفانه اقدام به موقع و مناسب انجام نشد و شاهد این حادثه بودیم.

وی افزود: از لحاظ قانونی هم ناظر و هم سازمان نظام مهندسی ساختمان می‌تواند نظر خود را در خصوص توقف پروژه اعلام کند.

آریان‌نیا متذکر شد: در حادثه شب دوشنبه سازمان کار قانونی خود را انجام داده است، اما با این حال ما ناظر پروژه را احضار خواهیم کرد و پیگیر می‎شویم که ناظر چه اقداماتی انجام داده است و بعد اقدامات خودمان را انجام خواهیم داد.

 

پروژه‎های دیگری در انتظار حادثه مشابه دوشنبه‌شب هستند

وی تأکید کرد: این نکته نیز قابل توجه است که بعضی از پروژه‎های دیگری هم هستند که ما نامه‌نگاری کرده‎ایم و اخطار داده‎ایم؛ اما هنوز اقدامی از سوی مسئولان انجام نشده و عملیات ساخت پروژه کماکان ادامه دارد.

آریان‌نیا اذعان داشت: هر لحظه ممکن است در پروژه‎هایی که ما اخطار داده‎ایم؛ متوقف نشود و حادثه جدی‎تر و خطرناک‎تری اتفاق بیفتد که امیدواریم اینگونه نشود.

وی در پایان اذعان داشت: ما در این پروژه‎ها تا جایی که قانون اجازه می‎داد؛ اقدام لازم را انجام دادیم و اخطارهای لازم را به مسئولان داده‌ایم.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;