نوسازی بازار سوخته دیلم با نقشه‌ای که تاییدیه نظام مهندسی ندارد

مدیر اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر گفت: نقشه‌ای که طبق آن بازار ساحلی بندر دیلم در حال ساخت است، تاییدیه نظام مهندسی ندارد.
به گزارش تاسیسات نیوز،  بازارچه ساحلی دیلم در شمال استان بوشهر ۱۰ مهر پارسال آتش گرفت و دارایی ۲۰۰ مغازه‌ و به تعبیری ۱۶۰ مغازه در مدت کوتاهی خاکستر شد. بازارچه‌ای که گفته می‌شود، گذران زندگی ۲۵ درصد مردم این شهر به نوعی با آن‌ گره خورده بود.
اواخر شهریور امسال در حالی که حدود یک سال از این حادثه می‌گذشت، ساخت این بازارچه آغاز شد.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری دیلم در مراسم آغاز ساخت بازارچه ساحلی اعلام کرد: برای ایجاد این بازارچه، بیش از هزار و ۲۰۰ مترمکعب بتن ریزی، فونداسیون و اسکلت بتنی در مدت ۱۰ ماه انجام خواهد شد.
محمد طاهری افزود: پیگیری صدور پروانه ساخت از سوی شهرداری دیلم با تراکم مجاز ۶۰ درصد مد نظر است و برای تایید نهایی نقشه‌ها و اخذ مجوز نهایی مجوز ساخت تجاری تا تراکم ۷۵ درصد از کمیسیون ماده ۵ در حال پیگیری است.
او ادامه داد: صدور سند مالکیت زمین (عرصه) و ساختمان (اعیانی) همزمان با ساخت و ساز از حوزه راه و شهرسازی استان بوشهر و اداره ثبت اسناد و املاک و شهرداری این شهرستان در حال پیگیری است.
معاون فرماندار دیلم تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده باید سازه‌ای نوین، ایمن و با معماری روز جایگزین بازارچه حادثه دیده قبلی شود.
وحید درمسرا افزود:‏ با توجه به تجربه تلخ آتش سوزی بازارچه ساحلی دیلم انتظار داشتیم در ساخت بازارچه جدید، فرآیند قانونی کار طی شود، ولی این اتفاق نیفتاده است.
او ادامه داد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته مالک طرح بدون پایان مراحل کنترل و تایید نقشه، عقد قرارداد نظارت در سازمان نظام مهندسی و صدور پروانه شهرداری، شروع به ساخت کرده است.
مدیر اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر بیان کرد: با هدف افزایش سطح ایمنی و استاندارد‌ها لازم است شهرداری دیلم، به قانونی کردن روند اجرای طرح، توجه کند.
درمسرا گفت: در حفاظت از سرمایه و اموال عمومی انتظار است با رعایت استاندارد‌های تعریف شده از وقوع حوادث احتمالی مانند آتش‌سوزی پارسال در بندر دیلم جلوگیری شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;