مشارکت بخش خصوصی در انرژی های تجدیدپذیر مطلوب بوده است

وزارت نیرو با اطمینان از پتانسیل مطلوب بخش خصوصی پای خود را از مشارکت در فعالیتهای تجدیدپذیرها با اطمینان از قابلیت های بخش خصوصی کنار کشید .
به گزارش تاسیسات نیوز، سید محمد صادق زاده ، معاون سابق وزیر نیرو  با بیان این مطلب گفت :  نیروگاه هایی که در سال ۹۶ و قبل تر به بهره برداری رسیده اند برای تعدیل نرخ ارز مشکل دارند .
معاون سابق وزیر نیرو در باره تعدیل نرخ ارز رسمی به نرخ ارز در سامانه ETS گفت :‌ با موافقت رسمی وزیر نیرو این مشکل دیگر وجود نخواهد داشت.
وی یادآور شد : بر اساس مذاکرات صورت گرفته به زودی سهم نیروگاه های تجدیدپذیر از منابع حاصل از عوارض برق به ۷۰ درصد افزایش می یابد.
صادق زاده همچنین افزود :‌ جهت تامین مالی اصلاح نرخ ارز تنها اتکا به عوارض نرخ موجود است و وزیر نیرو نیز با نگاه مثبت به این امر  موافقت کرده است به محض ابلاغ صورتحساب ها تغییرات انجام خواهد شد.
وی ضمن اشاره به ظرفیت های بخش خصوصی در بخش انرژی های تجدید پذیر گفت :‌ نرخ رشد انرژی های تجدید پذیر مطلوب است اگرچه در نگاه اول زیاد به نظر نمی رسند اما از رشد خوبی برخوردار بوده اند که این امر با مشارکت بخش خصوصی حتماَ توسعه صدچندان خواهند یافت.
وی کنار کشیدن بخش دولتی در بخش انرژی های تجدیدپذیر را در راستای فرصت بخشیدن بیشتر به توان مطلوب بخش خصوصی در این زمینه اعلام و خاطرنشان کرد:  وزارت نیرو مطمئن است که بخش خصوصی با توجه به عملکرد مطلوب در این حوزه از رشد کمی و کیفی مناسبی برخوردار خواهند بود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;