مبادله نفت و گاز ایران با طلای ترکیه یا محصولات صنعتی!؟

 

 

 

روزنامه “تودیز زمان” ترکیه در یکی از گزارش‌های خود اعلام کرد که ایران قصد دارد بابت فروش نفت و گاز به ترکیه، کالاهای صنعتی از این کشور خریداری کند.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، سایت “واشنگتن فری بیکن” به نقل از روزنامه ترکیه‌ای تودیز زمان نوشت: برخی از مقامات ایران طی درخواستی از دولت ترکیه خواسته‌اند که در ازای بدهی ‌ترکیه بابت پول نفت و گاز، محصولات صنعتی ازجمله کشتی های تجاری، قایق‌ و شناور به ایران صادر شود.

یکی از مقامات دولتی ترکیه در مصاحبه با این روزنامه گفت: این تقاضا به آنکارا منتقل شده و اکنون در انتظار پاسخ مقامات رسمی ترکیه است. براساس این گزارش هزینه کالاهای مورد تقاضای ایران 3 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

و اما این درخواست درحالی مطرح شده است که ترکیه در عوض نفت و گاز وارداتی از ایران در تلاش برای معامله بیش از 60 تن طلا با ایران است.

با این وجود مدیر کل تامین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر ایران، عبدالکریم رزازان نسبت به این موضوع و جزئیات آن اظهار بی‌اطلاعی کرد.

وی در ادامه اعلام کرد که پیش از این، زمزمه ‏هایی مبنی بر خرید شناور از کشورهایی چون هند، چین و ترکیه در ازای مطالبات ایران از این کشورها شنیده می‏‌شد، که ما از موضع حمایت از ساخت داخل و استفاده از ظرفیت‏های بوجود آمده در صنعت کشتی‏ سازی کشور، از آن استقبال نکردیم.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;