آغاز فعاليت بورس انرژي با محصولات جديد

 

مدير نظارت بر بورس ها و بازارهاي سازمان بورس گفت : بورس انرژي در نيمه دوم اسفند ماه جاري با دستور کار معامله برق، سلف برق، زغال سنگ و يا قطران فعاليت خود را به طور رسمي آغاز مي کند.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز  حمود رضا خواجه نصيري مدير نظارت بر بورس ها و بازارهاي سازمان بورس و اوراق بهادار با بيان اين مطلب گفت: اولين گام براي آغاز به کار بورس انرژي معاملات برق و سلف برقي بود که زير ساخت هاي آن فراهم شد اما به دليل مهيا نشدن نقدينگي لازم از سوي وزارت نيرو و توانير، معامله برق تا زمان تأمين نقدينگي کافي به تعويق افتاد.

وي درباره نقدينگي مورد نياز معاملات برق در بورس انرژي افزود: با وزارت نيرو و توانير توافقاتي براي واريز 20 ميليارد تومان به طور ماهيانه انجام گرفته است اما قرار گرفتن در روزهاي پاياني باعث شد تا وزارت نيرو و توانير فعلا نتوانند اين مبلغ را تامين کنند.

خواجه نصيري به موج اظهار داشت: اگر نقدينگي مورد نياز معاملات برق و سلف برق تا قبل از نيمه دوم اسفند فراهم نشود، بورس انرژي فعاليت خود را با ساير محصولات به طور رسمي آغاز مي کند.

وي درباره انجام معامله ساير محصولات پذيرفته شده در بورس انرژي گفت: هيچ گونه محدوديتي براي آغاز به کار بورس انرژي با ساير محصولات همچون سلف نفتي، ساير حامل هاي انرژي و حتي دو کالاي تازه پذيرفته شده زغال سنگ وقطران وجود ندارد.

مدير نظارت بر بورس ها و بازارهاي سازمان بورس و اوراق بهادار خاطر نشان کرد: با توجه به آماده بودن بسترهاي لازم، در روزهاي آتي، نخستين کالاي بورس انرژي روي تابلو مي رود تا چهارمين بورس کشور به طور رسمي فعاليت خود را آغاز کند.

انتهای پیام/

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;