ما و مالیات – 129

حسین بادامی

کارشناس امور مالیاتی

۲/۹‌درصد از شاغلان اشتغال ناقص دارند، یعنی میزان ساعت کاری‌شان کمتر از ۴۴ ساعت در هفته بوده است. همچنین در بهار ۱۳۹۶ نرخ بیکاری در کشور ۶/۱۲‌درصد بوده است. همچنین حداقل دستمزد کارگران برای سال۹۶ با افزایش ۵/۱۴درصدی به رقم ۹۳۰هزار تومان رسید. با این حال هستند کسانی که در این بحران بیکاری، مشاغل پردرآمدی دارند و توانسته‌اند پول خوبی به جیب بزنند.


بر اساس گزارش‌های منتشر شده، جراحان پلاستیک، فوتبالیست‌ها و دندانپزشک‌ها در صدر مشاغل پر درآمد قرار دارند و توانسته‌اند به ترتیب جایگاه اول تا سوم را به خود اختصاص دهند. همچنین براساس این گزارش، طراحان لباس عروس، مدرسان کنکور، بازیگران فیلم و تعمیرکارها در جایگاه‌های بعدی این لیست قرار دارند.


بهترین مشاغلی که می‌توان راه‌اندازی کرد


یک کارشناس بازار کار معتقد است: «تنها کسانی از شغل خود رضایت کامل دارند که با استعدادها، قابلیت‌ها و مهارت‌های آنها سازگار باشد.


مسلم خانی در ادامه به معرفی مشاغل درآمدزا پرداخت و در این‌باره گفت: «کشورهای حاشیه غربی ایران نظیر عراق به‌ویژه کردستان عراق و همسایه شرقی ما افغانستان برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند، البته کشورهای حاشیه دریای خزر هم کماکان مقصد خوبی برای کسانی هستند که می‌خواهند در حوزه تجارت بین‌الملل فعالیت کنند.»

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;