فیب‌بیت برای مبارزه با کرونا دستگاه تهویه می‌سازد

شرکت سازنده ساعت هوشمند فیت‌‌بیت به تازگی تصمیم گرفته است برای مبارزه با کرونا نوعی دستگاه تهویه هوا تولید کند.
به گزارش تاسیسات نیوز، شرکت فیت‌بیت در جهان به دلیل تولید ساعت‌های هوشمند شهرت دارد ولی حالا مدیران این شرکت تصمیم گرفته‌اند نقش بیشتری را در بازار تحت تاثیر کرونا ایفا کرده و دستگاه‌های تهویه هوا برای مبارزه با این بیماری را طراحی کنند.
اگرچه ویروس کرونا در برخی از کشورهای دنیا تا حدودی کنترل شده و تعداد مبتلایان و فوتی‌های این بیماری  هر روز کاهش پیدا می‌کند اما هنوز مردم در بسیاری از نقاط جهان نگران هستند که ویروس کووید-۱۹ دوباره شیوع پیدا کرده و افراد زیادی را درگیر خود سازد. از همین رو شرکت‌های بزرگ فناوری با همکاری دولت‌های مختلف در تلاش هستند تا با تولید دستگاه‌هایی پرکاربرد از گسترش مجدد بیماری کرونا جلوگیری کنند.
یکی از موضوعاتی که امروزه به شدت مردم و به خصوص کارمندان را نگران کرده پایان یافتن تعطیلی ادارات و الزام بازگشت به محل کار و قرار گرفتن در کنار تعداد زیادی از همکاران است. در چنین شرایط بخشی از مسئولیت حفظ سلامت کارمندان بر عهده خود آن‌ها و قسمت دیگری وظیفه مدیران و عوامل پشتیبانی شرکت است.
برای بالاتر بردن سطح ایمنی ادارات و دفاتر کار روش‌های مختلفی وجود دارد. ضدعفونی کردن میزها، صفحه کلید رایانه‌ها و دیگر وسایل مورد استفاده کارمندان و به کارگیری سیستم‌های تهویه مناسب از جمله اقداماتی است که می‌تواند تا حد زیادی ایمنی محل‌های تجمع کارمندان را افزایش دهد.
بررسی پزشکان و متخصصان ویروس شناسی نشان داده است در اتاق‌ها و یا دفاتری که افراد به صورت هم زمان حضور دارد برای جلوگیری از انتقال ویروس باید علاوه بر استفاده از ماسک سیستم تهویه مناسبی نیز وجود داشته باشد تا ذرات ریز ویروس تا مدت زیادی در هوا معلق باقی نمانند و با جریان هوا از آن محل خارج شوند.
هرچه هوا گرم‌تر می‌شود تمایل مردم به استفاده از دستگاه‌های خنک کننده و تهویه نیز افزایش می‌یابد. افزایش تقاضا برای تولید این دستگاه‌ها موجب شده فیت‌بیت (یکی از بزرگ‌‌ترین تولید کنندگان ساعت‌های هوشمند) به سمت ساخت و طراحی این دستگاه‌های مفید کشیده شود.
یکی از مدیران ارشد فیت‌بیت گفت: در شرایط سخت کرونا فیب‌بیت از روش‌های مختلف برای مبارزه با این بیماری استفاده می‌کند. تهویه هوای این شرکت به خوبی حجم قابل توجهی از ذرات معلق در هوا را جابه‌جا کرده و از انتقال سریع ویروس بین افراد جلوگیری می‌کند.
فیبت‌بیت یکی از زیرمجموعه‌های گوگل است و قطعا در پروژه ساخت دستگاه تصفیه هوا نیز با این شرکت همکاری کرده و از تجربه‌های مهندسان این غول فناری استفاده می‌کند.
منبع آنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;