دومین مرکز فرماندهی گاز ایران راه اندازی می‎شود

 

یک مقام مسئول در شرکت گاز از راه‌اندازی دومین مرکز کنترل هوشمند انتقال، توزیع و مصرف گاز طبیعی در کشور خبر داد و اعلام کرد: با بهره‌برداری از این مرکز جدید وضعیت تولید، انتقال و توزیع در بیش از یکهزار نقطه گازخیز کشور به‌صورت آن لاین قابل رصد خواهد بود.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز ، حسن منتظر تربتی در گفتگو با مهر با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت تولید گاز طبیعی کشور به حدود 600 میلیون مترمکعب در روز رسیده است، گفت: با توسعه فازهای جدید پارس جنوبی و سایر میادین گازی ظرفیت تولید گاز از مرز یک میلیارد مترمکعب در روز عبور می کند.

مدیر مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز با اعلام اینکه با افزایش ظرفیت تولید گاز برنامه ریزی هایی هم بریا رصد آن لاین انتقال و توزیع گاز طبیعی در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد در حال حاضر به صورت آن لاین و لحظه ای امکان پایش انتقال و توزیع گاز طبیعی در 500 نقطه کشور شامل تاسیسات تقویت فشار، خطوط لوله اصلی انتقال گاز و پالایشگاه ها وجود دارد.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه به زودی فاز دوم تاسیسات دیسپچینگ صنعت گاز کشور راه اندازی خواهد شد، اظهار داشت: با بهره برداری از این تاسیسات جدید امکان پایش و رصد توزیع و اانتقال گاز در یکهزار نقطه گازخیز کشور فراهم می شود.

 

وی از مرکز دوم دیسپچینگ به عنوان یکی از زیرساخت های اصلی بریا تولید، انتقال و توزیع پایدار گاز طبیعی در کشور یاد کرد و افزود: این مرکز جدید در استان اصفهان نصب و راه اندازی خواهد شد.

 

تربتی با بیان اینکه در شرایط فعلی بیش از 34 هزار کیلومتر خطوط لوله در کشور راه اندازی شده است، تبیین کرد: بر این اساس سالانه بیش از 155 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی توسط این خطوط لوله از مبادی تولید به مصرف منتقل می شود.

 

مدیر مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز با یادآوری اینکه هماهنگی بین بخش‌های مختلف تولید، انتقال و توزیع گاز، کنترل و مدیریت شبکه انتقال گاز، کنترل کمیت و کیفیت گاز و نظارت بر اندازه‌‌گیری گاز از طریق مرکز جدید فرماندهی گاز کشور ضروری به نظر می رسد، تاکید کرد: همچنین از طریق این مرکز صادرات، واردات و سوآپ گاز کشور هم مدیریت و کنترل می‌شود.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;