استاندارد معاینه فنی موتورخانه‌ آماده ابلاغ

 

 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: استاندارد معاینه فنی موتورخانه‌های منازل مسکونی، و سایر واحدهای تجاری و صنعتی تدوین شد و تا دو هفته دیگر ابلاغ خواهد شد.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  محمدی زاده در مراسم افتتاحیه طرح ملی معاینه فنی موتورخانه در بیمارستان میلاد با بیان اینکه حدود دو میلیون واحد برودتی و حرارتی در کشور وجود دارد، منشاء 37 تا 38 درصد آلاینده های هوا را این واحدها دانست و گفت: متاسفانه الزاماتی که بتواند آنها را مدیریت کند نیز وجود ندارد.ئوی با بیان اینکه استاندارد مصرف انرژی تازه تعریف شده است، ادامه داد: بسیاری از مصارف خانواده‌ها، سنتی است.

محمدی‌زاده افزود: هم اکنون در کشور، روزانه 450 میلیون مترمکعب و در تهران 70 میلیون مترمکعب گاز مصرف می شود که اگر استانداردهای موردنظر را رعایت کنیم به 21.6 درصد صرفه‌جویی خواهیم رسید.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در کشور 10 برابر ژاپن، 5 برابر استانداردهای بین‌المللی و 4.5 برابر کشور ترکیه مصرف انرژی داریم، افزود: این مقایسه‌ها نشان می‌دهد که مشکل ما اتلاف منابع در کشور است که اگر مصارف و موتورخانه‌ها مدیریت شود، صرفه‌جویی خواهیم داشت. وی گفت: در کشور حدود 62 درصد مصارف به خودرو و صنعت و 38 درصد نیز به مصارف خانگی مربوط می‌شود.

محمدی‌ زاده افزود: برای اعمال قانون ، به پشتیبانی دولت در این طرح نیازمند هستیم و به دنبال ارائه خدمات ارزان‌قیمت به مردم نیز خواهیم بود. وی تأکید کرد: باید ضرورت این کار برای مردم بیان شود و فرهنگ‌سازی از طریق رسانه‌ها نیز اهمیت زیادی دارد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه حمایت شهرداری از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: توقع داریم شهرداری‌ها در کشور ،‌ موضوع تأسیسات برودتی و حرارتی ساختمان را اهمیت بدهند و به ساختمان‌هایی که از دفاتر فنی و سازمان نظام مهندسی گواهی تأیید نیاورده‌ اند، پایان کار ندهند. وی گفت: باید معاینه فنی موتورخانه‌های منازل، ادارات و مجتمع‌ها صحیح و بدون عیب باشد. محمدی زاده افزود: به دلیل ضعف بعضی از عملکردها، متأسفانه اعتماد به معاینه فنی در کشور مخدوش شده است.

پایان پیام/.

 

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;