مصرف انرژی یخچال و یخچال فریزرها کاهش می یابد

  با اجرای طرحی توسط سازمان بهره وری انرژی ایران؛ مصرف انرژی یخچال و یخچال فریزرها کاهش می یابد.

 

 

   

به گزارش تاسیسات نیوز، جایگزینی مبرد R600a به جای R134a در سیکل تبرید یخچال ها، افزون بر کاهش آلاینده های زیست محیطی و جلوگیری از گرم شدن زمین، موجب افزایش بازده سیکل تبرید می شود و صرفه جویی انرژی سالانه به ارزش 170 میلیارد ریال به دنبال خواهد داشت.

سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا) طرحی را در دست اجرا دارد که در نتیجه آن، مصرف انرژی یخچال ها و یخچال فریزرها به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، این سازمان طرح حمایت از جایگزینی مبرد R600a به جای R134a در سیکل تبرید یخچال و یخچال فریزرها را اجرا می کند.

بنابراین گزارش، دفتر ساختمان سابا در راستای کاهش مصرف انرژی لوازم برقی خانگی و افزایش بازده یخچال ها، طرح حمایت از جایگزینی مبرد R600a به جای R134a در سیکل تبرید یخچال و یخچال فریزرها را به مرحله اجرا گذاشته است.

جهت بررسی فنی و اقتصادی جایگزینی مبرد R600a در سیکل تبرید یخچال ها، مطالعه کاملی از سوی کارشناسان دفتر ساختمان سابا براساس آخرین دستاوردهای جهانی در حوزه بکارگیری مبردهای نسل جدید انجام شد.

بر این اساس، مطابق با پروتکل کیوتو و مونترال، اغلب کشورهای صنعتی و توسعه یافته ملزم شدند تا طی یک برنامه زمانی مشخص، نسبت به کاهش گازهای آلاینده زیست محیطی و استفاده از مبرد جایگزین در سیکل تبرید اقدام کنند.

هم اکنون در بیشتر کشورهای توسعه یافته از مبرد R600a در سیکل تبرید یخچال ها استفاده می شود و تولید کمپرسور با مبرد R134a در این کشورها ممنوع اعلام شده است.

به دنبال مطالعه های انجام گرفته توسط سازمان بهره وری انرژی (سابا)، بررسی های دقیقی در خصوص تعیین میزان افزایش بازده و کاهش مصرف انرژی با انجام آزمون های تعیین رتبه انرژی بر روی تعدادی از نمونه های تولید داخل در آزمایشگاه های اکرودیته انجام گرفت که نتایج آزمون ها حاکی از آن بود که با جایگزینی مبرد R600a به جای R134a و اصلاح سیکل تبرید، به طور متوسط رتبه انرژی محصول دو رده ارتقا یافته و در نتیجه صرفه جویی قابل ملاحظه ای در مصرف انرژی محصول ایجاد می شود.

جایگزینی مبرد R600a به جای R134a در سیکل تبرید یخچال ها، افزون بر کاهش آلاینده های زیست محیطی و جلوگیری از گرم شدن زمین، موجب افزایش بازده سیکل تبرید می شود و صرفه جویی انرژی سالانه به ارزش 170 میلیارد ریال به دنبال خواهد داشت.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;