آیا بنزین گران می شود؟

تعطیلی بزرگ‌ترین خط لوله بنزین آمریکا که پس از یک حمله سایبری روی داد، ممکن است کرانه شرقی این کشور را با کمبود سوخت روبه‌رو کند و باعث بزرگ‌ترین افزایش قیمت بنزین در هفت سال گذشته شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، شرکت‌های فروش و توزیع سوخت در جستجوی راه‌های دیگری برای رساندن بنزین هستند که معمولا از طریق سیستم خط لوله شرکت کلونیال منتقل می‌شود. منابع آگاه به بلومبرگ گفتند: عده‌ای هم با پیش‌بینی طولانی شدن این تعطیلی، به دنبال نفتکش برای ذخیره موقتی بنزین در خلیج آمریکا هستند.
شرکت کلونیال پایپ لاین اواخر روز جمعه پس از این که با حمله سایبری به سیستم‌های فناوری اطلاعات خود روبه‌رو شد، همه فعالیت‌هایش را متوقف کرد. این شرکت اعلام کرد در تلاش برای ازسرگیری فعالیت است اما هیچ زمانی را مشخص نکرد.
به گفته الان لیسکا، تحلیل‌گر ارشد تهدید در شرکت امنیت سایبری رکوردِد فیوچر، به نظر می‌رسد در این حمله از یک گروه باج‌افزاری به نام دارک ساید استفاده شده است.
شرکت امنیت سایبری فایرآی سرگرم تحقیق درباره این واقعه است. بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: هکرها روز پنج‌شنبه و پیش از تعطیلی خط لوله، حدود ۱۰۰ گیگابایت اطلاعات از شبکه کلونیال به سرقت بردند.
میانگین قیمت ملی بنزین در آمریکا روز جمعه دو دلار و ۹۶ سنت در هر گالن بود. با توجه به ذخایر بالایی که وجود داشت، انتظار نمی‌رفت تا تعطیلات روز کارگر در پایان ماه مه، قیمت‌ها افزایش چندانی پیدا کنند. اگر فعالیت این خط لوله ازسرگرفته نشود، روند افزایش قیمت‌ها سرعت خواهد گرفت.
بر  اساس گزارش بلومبرگ، یک نگرانی اصلی در حال حاضر تامین تقاضا در جنوب شرقی آمریکاست که به سیستم کلونیال به شدت متکی است. رانندگان در آتلانتا ممکن است نخستین کسانی باشند که با افزایش قیمت بنزین مواجه می‌شوند.
قسمت شمال شرقی می‌تواند بنزین را از اروپا تامین کند اما هر چه تعطیلی خط لوله طولانی‌تر شود، هزینه تامین بنزین افزایش پیدا می‌کند.
رویترز گزارش کرد مقامات دولت آمریکا همکاری نزدیکی با شرکت کلونیال دارند تا به این شرکت برای احیا از حمله سایبری کمک کنند. جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا گفت: واشنگتن تلاش می‌کند از اختلال شدیدتر تامین سوخت اجتناب شود و به کلونیال کمک کند هر چه سریع‌تر فعالیت شبکه خط لوله خود به طول ۸۸۵۰ کیلومتر از تگزاس تا نیوجرسی را ازسربگیرد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;