96 را ورق بزنیم – مهر


شنبه 22 مهر: آتش‌سوزی در یک مرکز درمانی

آتش‌سوزی در یک مرکز درمانی واقع در خیابان نجات الهی با تلاش آتش‌نشانان به خیر گذشت. پس از تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر مشاهده شعله و دود غلیظ در یک بیمارستان، آتش‌نشانان ایستگاه‌های 18، 40 و 53 و گروه‌های امداد و نجات 13، 14 و 1 به همراه خودروی حامل دستگاه تنفسی با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تهران، ساعت 16:04 به خیابان کریمخان زند، خیابان نجات الهی شمالی راهی شدند. فرشاد کریمی رئیس ایستگاه 18 سازمان آتش‌نشانی که به اتفاق نیروهای عملیاتی در محل حادثه حضور یافته بود، دراین‌باره گفت: در قسمت تراس طبقه اول این بیمارستان مقداری لوازم آزمایشگاهی و بهداشتی دچار آتش‌سوزی شد و لحظاتی بعد نیز شعله‌های آتش به نمای کامپوزیت بیمارستان سرایت کرد به‌گونه‌ای که دود و حرارت حاصل از آن در حال گسترش به طبقات 3 و 4 و 5 بود. وی در ادامه اظهار داشت: نیروهای آتش‌نشانی بی‌درنگ جریان برق و گاز محل حادثه را قطع کردند و با استفاده از تجهیزات خاموش کننده، شعله‌های آتش را مهار و کاملاً خاموش کردند.
کریمی افزود: با توجه به احتمال محبوس شدن افراد در طبقات بالای این بیمارستان، همزمان با عملیات مهار آتش‌سوزی، گروه دیگری از نیروهای آتش‌نشانی مشغول جستجو در قسمت‌های دیگر ساختمان شدند که در همان لحظات اولیه تعداد 60 نفر از افراد را از میان دود غلیظ در طبقات خارج کرده و به محل امن انتقال دادند. رئیس ایستگاه آتش‌نشانی تصریح کرد: در جریان این آتش‌سوزی یک نفر از شهروندان دچار سوختگی سطحی شد که برای مداوا تحویل کادر پزشکی بیمارستان شد.

جمعه 28 مهر: آتش‌سوزی در پاساژ علاءالدین

سید جلال ملکی با اعلام خبر آتش‌سوزی در پاساژ علاءالدین درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت 5:35 صبح، آتش‌سوزی در پاساژ علاءالدین به سامانه 125 اعلام شد که به‌سرعت آتش‌نشانان سه ایستگاه آتش‌نشانی همراه با خودروهای پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران با بیان اینکه آتش‌نشانان در کمتر از سه دقیقه به محل حادثه رسیدند، خاطرنشان کرد: با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد در طبقه ششم این پاساژ 6 طبقه یک باب مغازه به وسعت حدود هفت متر دچار آتش‌سوزی شده که آتش‌نشانان به‌سرعت در و کرکره این مغازه را باز کرده و مشغول عملیات شدند؛ در نهایت آتش به‌سرعت خاموش و از گسترش آن به سایر مغازه‌ها جلوگیری شد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;