96 را ورق بزنیم – مرداد

یکشنبه 1 مرداد: حریق در هتلی در مشهد


یک مجتمع اقامتی ۲۲ طبقه در خیابان امام رضای مشهد دچار حادثه آتش‌سوزی شد. در پی این آتش‌سوزی ۱۱ آتش‌نشان هنگام اطفا حریق دچار مصدومیت شدند. بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه نیروهای آتش‌نشانی به محل اعزام شدند و با تلاش نیروهای امداد و نجات و مأموران آتش‌نشانی این آتش‌سوزی در همان لحظات اولیه مهار شد.


سه‌شنبه 3 مرداد: نخستین کنفرانس ملی نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری


این کنفرانس به مدت دو روز در پژوهشگاه صنعت نفت در تهران برگزار گردید.


یکشنبه 8 مرداد: آتش در نمایشگاه بین‌المللی تهران


آتش‌سوزی گسترده‌ای در اطراف نمایشگاه بین‌المللی تهران واقع در بزرگراه چمران اتفاق افتاد و نیروهای آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند. این آتش‌سوزی که در انبارهای ضلع شرقی نمایشگاه بین‌المللی تهران و در کنار درب شمال سازمان صدا و سیما رخ داد، با حضور به موقع اکیپ‌های آتش‌نشانی سازمان صدا و سیما مهار شد.


سه‌شنبه 10 مرداد: حریق در حیات‌وحش ایران


آتش‌سوزی در پناهگاه حیات‌وحش میانکاله به‌عنوان یکی از ۶۰۰ ذخیره‌گاه زیست کره جهان که از سه‌شنبه شب شروع شده بود، پس از ۱۱ ساعت خاموش شد. حسینعلی ابراهیمی کارنامی، مدیرکل محیط‌زیست مازندران گفت: بر اساس برآورد اولیه حدود ۵ کیلومتر (۵۰۰ هکتار) از مساحت ۶۰ هزار هکتاری اراضی جنگلی و مرتع میانکاله در این آتش‌سوزی از بین رفت.

 

شنبه 14 مرداد: رئیس سازمان نظام‌مهندسی خبرساز شد


مراسم تحلیف دکتر حسن روحانی در مجلس شورای اسلامی در روز شنبه برگزار شد. در این مراسم، ۸ رئیس‌جمهوری و ۱۹ رئیس مجلس، ۹ معاون رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر، ۷ معاون رئیس مجلس، ۱۱ وزیر امور خارجه، ۳۵ فرستاده ویژه، ۱۲ معاون وزیر خارجه، ۶ رئیس گروه دوستی – پارلمانی و ۲ رئیس کمیسیون سیاست خارجی حضور یافتند.
حضور چهره‌های شاخص علی‌الخصوص خانم فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجي اتحادیه اروپا آن‌قدر جذاب بوده است که برخی از نمایندگان مجلس بعد از مراسم شروع به سلفی گرفتن با او کردند.
این سلفی‌ها آن‌قدر حاشیه‌ساز شد که فضای مجازی را در برگرفت و واکنش برخی چهره‌ها را به همراه داشت.
در عکس‌های منتشرشده عکس عجیب مهندس فرج‌الله رجبی، رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشور در نوع خود جالب بود که وی پس از منتشر شدن این عکس بابت رفتار خود در زمان سلفی گرفتن با موگرینی عذرخواهی کرد.


شنبه 21 مرداد: هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت


این نمایشگاه به مدت 4 روز با حضور 887 شرکت داخلی و 391 شرکت خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه، نمایندگان 31 کشور خارجی حضور داشتند که اسپانیا، ایتالیا، آلمان، انگلیس، کانادا، اتریش، اوکراین، بلژیک، پرتقال، تایوان، دانمارک و روسیه از جمله این کشورها بودند.
اتاق‌ها تعاون استانی، تعاونی‌های تأمین و توزیع مصالح ساختمانی، تعاونی‌های عمرانی و مسکن،‌حضور فعال کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران به‌منظور عرضه توانمندی‌های زنان و دعوت از صاحب‌نظران، اساتید دانشگاهی، دانشجویان، ‌پیمانکاران و انبوه‌سازان در این نمایشگاه حضور پررنگی داشتند.

دوشنبه 23 مرداد: مسمومیت با نشت گاز کلر در دزفول


در پی انتشار گاز کلر در دزفول، تعداد زیادی از شهروندان دچار مسمومیت شده و به بیمارستان‌های این شهرستان منتقل شدند و طبق اظهارات مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول در مجموع ۴۷۲ نفر به علت مسمومیت با گاز کلر در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های سطح شهرستان دزفول به‌صورت سرپایی یا بستری تحت درمان قرار گرفتند. همزمان حسینی پویا دادستان خوزستان گفت: پرونده‌ای در خصوص نشت گاز کلر در دادسرای دزفول تشکیل و تحقیقات در این خصوص آغاز شده است.

یکشنبه ۲۹ مرداد: وزارت نیرو بدون وزیر نیرو


حبیب‌الله بیطرف وزیر نیرو دولت دوازدهم نشد. حبیب‌الله بیطرف در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از مجموع 288 رأی اخذ شده، با کسب 133 رأی موافق، 132 رأی مخالف و 17 رأی ممتنع، حائز اکثریت آرای نمایندگان مجلس برای تصدی وزارت نیرو نشد و از ورود به کابینه دوازدهم جا ماند.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;