۹۶ را ورق بزنیم – آذر


چهارشنبه ۸ آذر: آتش‌سوزی در انبار کارخانه سینجرگاز


با اعلام وقوع این آتش‌سوزی گسترده به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تهران در ساعت ۱۹:۵۰ دقیقه، بی‌درنگ آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۱۲، ۸۷، ۶۲ و ۶۵ به همراه تانکر آب، خودروی حامل دستگاه تنفسی و همچنین نیروهای آتش‌نشانی شهرک چهاردانگه به محل حادثه واقع در بزرگراه آیت اله سعیدی، شهرک چهاردانگه اعزام شدند. حسن سیفی مدیر منطقه ۴ عملیات آتش‌نشانی تهران که در محل حادثه حضور یافته بود، در این خصوص اظهار داشت: در این حادثه، سوله‌ای با سقف و بدنه‌ی ورقه فلزی ایرانیتی به وسعت ۸۰۰ مترمربع که مملو از اجناس تولیدی کارخانه سینجر گاز از جمله اجاق‌گاز و لباس‌شویی بود به علت نامعلومی طعمه آتش‌سوزی شد به‌گونه‌ای که دود و شعله‌های آتش زیادی از سقف آن به آسمان برمی‌خاست. وی افزود: تمامی این سوله و اجناس موجود در آن در آتش سوخت و هم‌چنین بر اثر حرارت زیاد، سقف ایرانیتی سوله بر روی اجناس موجود فرو ریخت که این وضعیت مشکلاتی را برای نیروهای آتش‌نشانی به هنگام خاموش کردن آتش ایجاد کرده بود. سیفی با اشاره به این‌که این آتش‌سوزی مصدوم و محبوسی به دنبال نداشت، در خصوص علت بروز این حادثه گفت: هم‌اکنون تحقیقات بیشتر برای تشخیص علت بروز این آتش‌سوزی وسیع و نیز برآورد خسارت وارده توسط کارشناسان آتش‌نشانی در حال انجام است.

 

جمعه ۱۰ آذر: زمین‌لرزه هجدک کرمان

این زمین‌لرزه با شدت ۶٫۱ ریشتر در صبح روز جمعه در نزدیکی هجدک در شهرستان راور در شمال استان کرمان اتفاق افتاد. مدیرکل ستاد بحران استان کرمان در مورد زلزله هجدک گفت: تعدادی ساختمان، به‌خصوص خانه‌های روستایی، خراب شدند و چندین نفر زخمی شدند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفته‌ که ۵۲ نفر از زمین‌لرزه دچار مصدومیت شدند.

 

شنبه ۱۱ آذر: ابقای مهندس حسن قربانخانی به‌عنوان رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان تهران

سومین انتخابات هیات رئیسه دوره هفتم هیات مدیره سازمان نظام‌مهندسی ساختمان تهران، همزمان با هشتاد و هفتمین جلسه هیئت‌مدیره، برگزار شد. در این انتخابات مهندس حسن قربانخانی با رأی قاطع اعضای هیئت‌مدیره برای یک سال دیگر به‌عنوان رئیس سازمان برگزیده شد.

 

دوشنبه ۲۰ آذر: سومین همایش ملی ساختمان پایدار، مصرف بهینه انرژی

این همایش در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با حضور جمعی از متولیان همایش و روسای سازمان‌ها برگزار شد.

 

چهارشنبه ۲۹ آذر: زلزله در تهران

زلزله ۲/ ۵ ریشتری آخرین چهارشنبه پاییز در غرب استان تهران طبق برآورد اولیه زلزله‌شناسان باعث شد «نگاه به احتمال زلزله بزرگ در پایتخت» تغییر کند. تا پیش از این رخداد، برخی صاحب‌نظران این حوزه با یک ضرب و تقسیم ساده تعداد زلزله‌های تاریخی و دستگاهی به وقوع پیوسته در تهران و اطراف آن در یک بازه زمانی مثلاً ۱۰۰۰ ساله (زلزله‌هایی که در کتاب‌های تاریخ نوشته شده و بعد از آن با تجهیز شدن به ایستگاه‌های لرزه‌نگاری به‌صورت عملی رصد و ثبت شده‌اند)، اعلام می‌کردند که در تهران بین هر ۱۵۰ تا ۲۰۰ سال، یک زلزله بزرگ به وقوع می‌پیوندد و اکنون دوره بازگشت یک زلزله بزرگ فرارسیده است.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;