تمیز کردن فیلتر هود آشپزخانه
حتما می دانید که هدف از تعبیه فیلتر در هود آشپزخانه جمع آوری و جذب چربی های پخش شده غذا در فضای آشپزخانه است. بنابراین اگر هود کار خود را به درستی انجام دهد، آنچه که در نهایت خواهید دید، لایه ای از چربی انباشته شده در فیلتر این وسیله مهم در آشپزخانه است. با گذشت زمان، ممکن است فیلتر آنقدر با چربی مسدود شود که اثربخشی خود را از دست دهد ، به همین دلیل تمیز کردن دوره ای این فیلترها امری مهم است. خوشبختانه تمیز کردن فیلتر هود آشپزخانه به هیچ وجه کار دشواری نیست!
در این مطلب شما تمیز کردن فیلتر هود آشپزخانه را آموزش خواهید دید و می توانید با نحوه آسان شست این فیلترها به خوبی آشنا شوید.
شستن فیلتر هود آشپزخانه
برای تمیز کردن فیلتر هود آشپزخانه به چه وسایلی نیاز داریم؟
شستن این فیلترها به وسایل ویژه ای نیاز ندارد، یک سینک یا سطل، مقداری جوش شیرین، پودر شست و شوی دستی و آب گرم می تواند این کار را برایتان انجام دهد. البته بعضی از ماشین های ظرفشویی، قابلیت شستن فیلتر هودها را دارند، اما از آنجایی که تمیز کردن آن ها نه زمانبر است و نه کار سختی، بهتر است به جای چرب کردن ماشین ظرفشویی، خودتان اقدام به تمیز کردن فیلترها نمایید.
نحوه تمیز کردن فیلتر روغنی هود
لوازم مورد نیاز:
  • آب گرم
  • پودر شست و شوی دستی
  • جوش شیرین
  • برس اسکراب بدون ساینده
  • حوله های کاغذی یا پارچه ظرف
شستن فیلتر هود آشپزخانه
نحوه انجام کار:
فیلترها را از هود جدا کنید
بیشتر فیلترها به راحتی از قسمت زیر هود جدا می شوند. شما می توانید این کار را به کمک حلقه ای که در گوشه ای از فیلتر قرار گرفته، انجام دهید.
سینک یا سطل را از آب گرم پر کنید
هرچه آب گرم تر باشد، عملیات تمیز کردن فیلتر آسان تر خواهد بود. اگر پکیج و آبگرمکن دیواری شما به خوبی قادر است تا آب گرم مورد نیازتان را تامین نماید، احتیاجی به استفاده از کتری برای گرم کردن آب نخواهید داشت. اما اگر آب شیر به اندازه کافی داغ نمی شود، بهتر است به سراغ کتری بروید. بعد از جوش آمدن آب، سینک و یا سطل را از آب داغ پر کنید.
درون آب، جوش شیرین و پودر شست و شوی دستی بریزید
مقداری پودر شست و شوی دستی و جوش شیرین را درون آب گرم ریخته و خوب هم بزنید تا حسابی با آب ترکیب شوند.
فیلترهای چرب را درون آب قرار دهید
اکنون نوبت آن رسیده است تا فیلترهای روغنی هود را درون آب فرو کنید. اطمینان حاصل کنید که آنها به طور کامل درون آب قرار گرفته اند.
صبر کنید تا آنها خیس شوند
برای آنکه فیلتر آشپزخانه به خوبی تمیز شود، لازم است به مدت ۱۰ دقیقه صبر کرده تا آن ها کاملا خیس بخورند.
تمیز کردن فیلتر هود آشپزخانه
فیلترها را پاک کنید
پس از خیساندن، برس اسکراب بدون ساینده را برداشته و فیلترها را پاک کنید. در صورت نیاز، می توانید از صابون بیشتری استفاده نمایید و هنگام تمیز کردن برس را به آن آغشته کنید.
بشویید و خشک کنید
صافی ها را کاملاً با آب گرم بشویید و با حوله کاغذی یا پارچه تمیز خشک کنید.
در صورت نیاز، می توانید عملیات تمیز کردن فیلتر هود آشپزخانه را چند بار تکرار نمایید. اما گاهی فیلتر به طور کامل کارایی خود را از دست می دهد و دیگر شست و شوی آن، جوابگوی جذب چربی ها نخواهد بود. در این صورت لازم است تا فیلترها را تعویض نمایید.
سخن پایانی:
همواره لازم است به بهداشت فیلترهای هود آشپزخانه توجه داشته باشید، چرا که اهداف این فیلترهای هود جذب چربی پخت و پز آشپزخانه است. در غیر این صورت می بایست خود را برای پراکنده شدن چربی و فضایی مملو از بوی چربی در آشپزخانه آماده نمایید. بهترین راه این است که ماهی یکبار، فیلترها را از هود آشپزخانه جدا کرده و بشویید تا از عملکرد درست آن ها اطمینان حاصل نمایید.