۸۰ ساختمان ناایمن تعیین تکلیف می‌شوند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به تشکیل کمیته مشترک شهرداری، سازمان آتش‌نشانی شهرداری و سازمان نظام‌مهندسی در حوزه ایمنی ساختمان‌ها گفت: حدود ۸۰ ساختمان ناایمن در قم شناسایی‌شده است.
به گزارش تایسسات نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری قم، ابراهیم معتمدی در حاشیه جلسه‌ای که پیرامون ساختمان‌های ناایمن در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در جلسه‌ای که در خصوص ساختمان‌های ناایمن برگزار شد، مجموعه‌های مرتبط حضور داشتند و موارد مختلفی در این زمینه مورد بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه از سوی وزارت کشور تکالیفی برای مجموعه‌های مسئول در این حوزه مشخص‌شده است، ابراز کرد: با توجه به اتفاقاتی که در چند سال گذشته پس از حادثه پلاسکو رخ داد، با همکاری مجموعه‌های شهرداری، آتش‌نشانی و سازمان نظام‌مهندسی حدود ۸۰ ساختمان ناایمن در قم شناسایی‌شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم تأکید کرد: در این جلسه بخشنامه‌ها به‌صورت دقیق مورد بررسی قرار گرفت و  مقرر شد کمیته‌ای متشکل از شهرداری، سازمان آتش‌نشانی و سازمان نظام‌مهندسی تشکیل شود که دبیرخانه این کمیته بر عهده اداره کل راه و شهرسازی است.
به گفته وی، این ۸۰ نقطه ناایمن که در فاز نخست شناسایی‌شده بود، با توجه بخشنامه‌ها و چک‌لیست‌ها مقرر شد که وضعیت آن‌ها در دو هفته تعیین تکلیف و در سامانه مربوط به وزارت کشور بارگذاری شود.
معتمدی با اشاره به برگزاری جلسات مستمر این کمیته با حضور مالکان و متولیان خاطرنشان کرد: تا تکمیل مباحث ایمنی این جلسات برگزار می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه در این حوزه شهرداری، سازمان‌های آتش‌نشانی شهرداری و نظام‌مهندسی متولی هستند اضافه کرد: و موضوع توسط اداره راه و شهرسازی رصد و پیگیری می‌شود و مجموعه استانداری هم هماهنگی‌های لازم را انجام خواهد داد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم مطرح کرد: در جلسه بعدی مقرر شد که از دستگاه‌های قضایی هم حضور داشته باشند تا ما بتوانیم از ظرفیت حوزه قضائی هم استفاده کنیم.
وی یادآور شد: در ادامه این جلسه در خصوص ساختمان‌های ناایمن دولتی هم مقرر شد که ظرف دو هفته آینده جلساتی با دستگاه‌ها برگزار شود تا کارهای فنی و تأمین منابع پیگیری شود.
معتمدی اظهار داشت: امیدواریم شاهد ارتقای ایمنی مجموعه‌هایی که در حال خدمات‌رسانی به مردم مانند مجموعه‌های تجاری، دستگاه‌های دولتی و مجتمع‌های مسکونی بزرگ هستند، باشیم و به نقطه‌ای مشترک برسیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;