30 درصد تصفیه خانه های كشور نیازمند بازسازی است

 

حدود 25 تا 30 درصد از تصفیه خانه های كشور نیازمند ارتقای عملكرد و بازسازی است.

 

 

  به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از ایرنا سید مهدی ثمره هاشمی افزود: گذشت زمان تاسیسات و بناها را نیازمند بازسازی ، بهسازی و ارتقا می كند و تصفیه خانه های آب و فاضلاب با توجه به اینكه قدمت برخی از آنها به 60 سال می رسد ، نیز از این امر مسثتثی نیست .

وی ادامه داد: بر اساس شاخص ها و پارامترهایی كه از كیفیت آب ورودی به تصفیه خانه و خروجی آن اندازه گیری می شود، در صورتی كه كیفیت آب پایین تر از حد استاندارد باشد، باید تاسیسات تصفیه خانه مرمت و بازسازی شود.

مدیرعامل آبفای كشور افزود: اعتبار پیش بینی شده برای بازسازی تصفیه خانه ها قابل ملاحظه نیست و پیگیری های صورت گرفته از مجلس هم نتیجه ای به دنبال نداشته است.

به گفته ثمره هاشمی در زمان كنونی ، بازسازی و مرمت تصفیه خانه از محل اعتبارات داخلی شركت تامین می شود.

وی با بیان اینكه متولی تامین آب شرب مردم ، وزارت نیرو و شركت مهندسی آب و فاضلاب كشور است، افزود: در زمان حاضر بیماری و یا مشكلات مرتبط با آب شرب را نداریم و این امر نشان می دهد كه آب شرب سالم در كشور به صورت پایدار تامین می شود

ثمره هاشمی افزود : البته ممكن است مشكلاتی در كیفیت آب شرب مزه ، بو و یا طعم آن وجود داشته باشد كه این هم متاثر از بافت زمین شناختی منطقه ای است كه آب از آن تامین می شود ، اما از نظر سلامت،بهداشتی،میكروبی و یا شیمیایی كاملا مراقب هستیم كه مشكلی در این زمینه بروز نكند و آب كاملا سالم تحویل مردم شود.

وی این توضیح را نیز داد كه اینكه املاح آب زیاد و كم باشد و یا آب از محل آب های لب شور و یا شیرین تامین شود در كیفیت آب شرب تاثیر گذار است.

مشاور وزیر نیرو افزود: شركت مهندسی آب و فاضلاب حدود 700 آزمایشگاه در آب و فاضلاب های شهری و روستایی در سراسر كشور دارد كه به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و یا شش ماه یك بار آب شرب مورداستفاده مردم را آزمایش می كند كه البته نحوه بررسی بستگی به ضرورت های كار دارد.

پایان پیام /

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;