25 نیروگاه حرارتی در حال ساخت

به گزارش تاسیسات نیوز، رضا اردکانیان، وزیر نیرو، در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: امسال موفق شدیم در حوزه برق بیش از 2 هزار مگاوات مدیریت کنیم. در اوج تابستان 97؛ نیاز ما به بیش از 61 هزارمگاوات خواهم بود و در حال حاضر ظرفیت قابل اتکای عملی موجود دارد.


او گفت: برآوردمان این است در تا سال98 ، 61 هزار مگاوات نیازمان خواهد بود و در حال حاضر بیش از 53 هزار مگاوات موجود است بنابراین نیاز به تامین 8 هزار مگاوات داریم.


وزیر نیرو بیان کرد: 25 نیروگاه حرارتی در حال ساخت داریم و با حمایت دولت و منابع مالی یکایک آنها در حال اتمام است. در حال حاضر 45 درصد نیروگاه های تجدیدپذیر ما نیروگاههای بادی، 35 درصد خورشیدی و مابقی تا سال 98 به مدار می آیند.


وزیر نیرو با بیان اینکه حدود 15 میلیون لامپ مصرفی سازمان های دولتی را به کم مصرف تغییر دادیم، افزود: روشنایی معابر و سیستم های کولرهای آبی را اصلاح کردیم.


او افزود: مولدهای خودایمنی که سازمان ها و صنایع دارند، وارد مدار خواهیم کرد و می توان از ظرفیت آنها در خصوص چاه های کشاورزی استفاده کرد.


وزیر نیرو تصریح کرد: یکی از برنامه های دیگر، اصلاح تعرفه پرمصرف ها است، یعنی مصرف کنندگان این بخش تشویق شوند که به جرگه کسانی که الگو مصرف را رعایت می کنند بپیوندد و برای تک تک این برنامه های پیش بینی هایی ارائه کردیم. اردکانیان گفت: با حمایت مسئولین امیدواریم بتوانیم تابستان 98 رابه خوبی طی کنیم.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;