۳۶ پروانه کاربرد علامت استاندارد امسال در کرمانشاه صادر شد

 مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه گفت: در ۶ ماه سپری شده از سال جاری تعداد ۳۶ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان صادر شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، «مهدی حسین‌پور» با بیان این افزود: در راستای اعمال نظارت و قوانین و برخورد با موارد متخلف و عدم انطباق با استانداردهای ملی کمیته علائم و کنترل کالا به منظور تصمیم گیری در مورد پرونده های واحدهای تولیدی، با حضور مدعوین دستگاه های سازمان صنعت، معدن و تجارت، خانه صنعت و معدن، اداره نظارت بر مواد غذایی و دارویی در محل این اداره کل برگزار شد و مطابق تصمیمات اخذ شده تعداد ۳۶ پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر و ۳۶ پروانه بر اساس امتیاز منفی کسب شده از نتایج آزمون و نداشتن نظام کنترل کیفیت در واحدها ابطال شدند.
وی اظهار کرد: همچنین در این مدت برنامه ابلاغی سازمان ملی استاندارد به این اداره کل صدور ۵۴پروانه کاربرد علامت استاندارد می باشد که خوشبختانه با تلاش کارکنان ساعی این اداره ی کل و جاری بودن نظام کنترل کیفیت در واحدهای تحت پوشش فاقد پروانه، تاکنون ۳۶ پروانه کاربرد علامت استاندارد در زمینه های صنایع غذایی، صنایع ساختمانی، صنایع شیمیایی، صنایع نساجی و مهندسی پزشکی صادر شده است.
حسین‌پور تاکید کرد: عدم رعایت ویژگی های استاندارد از سوی واحدهای تولیدی متخلف علاوه بر ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد اینگونه واحدها بر اساس نوع تخلف به مراجع قضایی معرفی می گردند.
اکنون هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان کرمانشاه وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آنها مشغول به کار هستند.
در حال حاضر ۷۰۰ واحد تولیدی استان کرمانشاه زیر پوشش اداره کل استاندارد استان است.
نمونه‌برداری از محصول آلو بخارا از واحدهای حد مجاز آلاینده‌های محصولات کشاورزی
رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های استان کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایرنا گفت: استانداردسازی محصولات کشاورزی به لحاظ سلامت، همواره از مطالبات مردم و دغدغه مسئولین بوده و مردم می‌خواهند بدانند ایمنی و سلامت محصولات کشاورزی تا چه درجه‌ای قابل اطمینان است.
«نسرین ذالنوریان» افزود: سازمان ملی استاندارد با همکاری سازمان جهاد کشاورزی به منظور دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی ،توسعه بهروه‌وری در بخش کشاورزی و دستیابی به امنیت غذایی از طریق اجرای پروژه‌های کشاورزی نوین، اطمینان از کیفیت و سلامت محصولات خام کشاورزی و همچنین تولید غذای سالم و اعمال استانداردهای ملی بر اساس دستورالعمل مصرف حد مجاز آلاینده‌ها، به صورت جدی به موضوع صدور نشان حد مجاز آلاینده ها برای محصولات سالم و گواهی شده پرداخته است.
وی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح استقرار محصولات کشاورزی بر پایه رعایت حد مجاز آلاینده ها در طرح تولید و مصرف محصولات سالم در استان کرمانشاه ، نمونه برداری از باغ آلو بخارا مربوط به خانم «طیبه فرهادی» واقع در روستای «سنگ سفید» شهرستان صحنه با همراهی نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی و شرکت بازرسی و کارشناس اداره کل استاندارد انجام شد و نمونه ها جهت انجام آزمون آلاینده ها به آزمایشگاه تایید صلاحیت شده ارجاع گردید که در صورت انطباق نتایج آزمون با استاندارد های ملی مربوطه پروانه استاندارد تشویقی حد مجاز آلاینده ها برای این محصول صادر خواهد شد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;