۱۰ نکته که مدیران تاسیسات و ساخت و ساز همواره به آنها توجه ویژه داشته باشند

اما کدام موارد باید مورد توجه جدی مدیران تاسیسات و ساخت و ساز قرار گیرند:

مجتمع های چند منظوره:

  1. ساختمان های موجود در حال تغییر کاربری هستند. ساختمان‌های موجود که اکنون متروکه شده‌اند یا مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، ممکن است اشغال جدیدی به خود بگیرند. یک مثال: یک مرکز خرید موجود ممکن است به یک تسهیلات با کاربری مختلط با آپارتمان، آپارتمان و اجاره تبدیل شود. بسیاری از فروشگاه‌های یک سطح یا مراکز خرید در حال تبدیل شدن به ساختمان‌های آپارتمانی هستند که ممکن است ۸۰ تا ۱۰۰ واحد را در خود جای دهند، و همچنین همچنان فروشگاه‌های خرده‌فروشی در سطح خیابان همان تجربه خرید را شبیه‌سازی می‌کنند، با این تفاوت که این پروژه‌ها اکنون آپارتمان‌نشینی بالاتر از فضاهای خرده‌فروشی تعیین‌شده دارند. خلاصه مراقب بافت های قدیمی با کاربری جدید باشید.

انرژی‌های تجدیدپذیر:

  1. پایداری یک روند ادامه دار است. این ساختمان‌های سبز جدید برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر طراحی شده‌اند و شامل مواد بازیافتی هستند که به حفظ پایداری موفق و صرفه‌جویی انرژی در طول عمر ساختمان کمک می‌کنند. پنل های خورشیدی و نحوه کار آنها از جمله مواردی هستند که کارفرمایان تاسیساتی همواره باید در ارتباط با آنها به روز باشند.

هواپیماهای بدون سرنشین:

  1. هواپیماهای بدون سرنشین به روشی جدید (و سرگرم کننده) برای نقشه برداری پروژه های ساختمانی تبدیل شده اند. استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای انجام یک پرواز برای هر بررسی یا مشاهده پروژه های موجود که در حال انجام است، آسان است.

پیش ساخته ها:

  1. پیش ساخته دیوارها، پانل های فلزی، آسیاب کاری، و دیگر انواع سفارشی پروژه ها در حال تبدیل شدن به بخشی از موضوع جدید چگونگی انجام کار رو به جلو هستند. شما تا چه اندازه از مدل ها و الگوهای جدید پیش ساخته ها آشنا هستید؟

نرم افزارهای مدیریت سازه و تاسیسات:

  1. نرم افزارهای مدیریت ساخت و ساز، ابزارهای مدیریت پروژه و سایر ابزارهای سیار نقش مهمی را در کمک به حرکت در پروژه ایفا می کنند. این ابزارها به کل تیم پروژه کمک می‌کند تا گزارش‌های روزانه، عکس‌ها، سفارش‌های کاری اضافی، درخواست‌های اطلاعات، زمان‌بندی و بسیاری از گزینه‌های دیگر را برای کمک به پروژه شما بررسی کند.

فیلتراسیون پیشرفته:

  1. با توجه به تهویه مطبوع، کنترل آب و هوای داخلی، و رطوبت، مواردی خاص همچون همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ به ما نشان داده است که ساختمان‌ها به آخرین فیلترها نیاز دارند. فیلتراسیون پیشرفته می تواند به فیلتر کردن ذرات از جمله ویروس ها و باکتری ها کمک کند. مدیران تأسیسات همچنین باید یونیزه‌کننده‌هایی را در نظر بگیرند که باکتری‌ها را فوراً از بین می‌برند، به ویژه در مراکز ورزشی، پزشکی و ساختمان‌های اداری.

شرایط دورکاری:

  1. کار از راه دور اکنون به بخشی از حالت عادی جدید تبدیل شده است، و مدیران تأسیسات باید شرایطی را برای نحوه پذیرش ترکیبی از کارگران از راه دور و غیر حضوری فراهم کنند.

دهکده جهانی:

  1. همه گیری ویروس کرونا به ما آموخته است که باید انعطاف پذیر باشیم و از تغییرات سریع نترسید. سیاست های جدید ممکن است نیاز به اجرای روزانه داشته باشد. تصمیم بگیرید که برای همه کسانی که برای آنها کار انجام داده اید یا در حال انجام پرژه هستید در دسترس باشید و پاسخگوی نگرانی های مراجعه کنندگان خود باشید

مدیریت بحران:

  1. آمادگی مدیریت بحران همچنان راهی حیاتی در چگونگی چارچوب‌بندی آمادگی اضطراری و بازیابی بلایا خواهد بود. به چالش های کوتاه مدت پول و همچنین مدیریت پول رسیدگی کنید. در هنگام تعطیلی یا زمان استرس اقتصادی، یک طرح انعطاف پذیری گسترده تر اضافه کنید. برنامه ای برای بازگرداندن کسب و کار به مقیاس در سریع ترین زمان ممکن ایجاد کنید. همیشه آمادگی لازم برای مدیریت بحران را داشته باشید.

نوآوری های مداوم :

  1. نوآوری های مداوم برند متبوع برای مقابله با چالش های جدید ، موفقیت چشمگیری خواهد داشت.

به عنوان مثال ؛ بسیاری از خرده‌فروشان یا مشاغل خدماتی مشتریان خود را دنبال می‌کنند و در بازارهای جدید پایگاه‌هایی ایجاد می‌کنند. در حالی که فضای خرده فروشی ممکن است در حال کاهش باشد، نیازهای انبارداری افزایش یافته و در نتیجه ساخت و ساز انبار افزایش یافته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;