یک چهارم برق امارات از انرژی های تجدیدپذیر

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی برق نیوز، دبی قصد دارد منطقه تجاری معاف از مالیات برای جذب شرکت های فعال در زمینه انرژی پاک از سراسر جهان ایجاد کند.

 

تامین ۲۵ درصد برق امارت از انرژی های تجدیدپذیر تا سال ۲۰۳۰به گزارش برق نیوز به نقل از رویترز، دولت دبی برنامه های خود را برای افزایش استفاده از انرژی های پاک در این منطقه اعلام کرد.

 

دولت دبی توضیح داد که میلیاردها دلار در زمینه تولید انرژی پاک هزینه خواهد کرد و قصد دارد با اجرای برنامه هایی تا سال ۲۰۳۰ میلادی بر روی پشت بام همه ساختمان های دبی، صفحات خورشیدی تولید انرژی نصب شود.

 

منطقه یا امارت دبی با جمعیت ۲٫۴ میلیون نفری واقع در یکی از گرمترین مناطق جهان انرژی زیادی را صرف خنک کردن ساختمان های بزرگ و آسمان خراش ها و تهیه آب شیرین از طریق شیرین سازی آب دریا صرف می کند.

 

شیخ محمد حاکم دبی در بیانیه ای اعلام کرد که دولت دبی مالکان ساختمان ها را تشویق خواهد کرد صفحات خورشیدی را در بالای پشت بام ساختمان ها نصب کنند و این صفحات را به شبکه سازمان آب و برق دبی مرتبط کنند.

 

این اقدام در راستای طرحی با هدف نصب صفحات تولید انرژی از نور خورشید بر پشت بام همه ساختمان های دبی تا سال ۲۰۳۰ انجام می شود.

 

منطقه دبی به مرکزیت شهری به همین نام یکی از هفت منطقه فدرالی یا امارت تشکیل دهنده کشور امارات است. هر منطقه امارات دارای دولت منطقه ای است و علاوه بر این کشور امارات نیز دارای دولت ملی یا اتحادیه ای یا فدرال است.


کشور امارات ۹ میلیون نفر جمعیت دارد که ۸ میلیون نفر آنها شهروندان خارجی و بقیه شهروندان اماراتی هستند.

 

منطقه دبی برخلاف منطقه ابوظبی نفت و گاز ندارد و به همین دلیل وارد کننده میعانات نفتی (نفت بسیار سبک) برای تولید برق است.

 

در همین راستا دولت دبی قصد دارد صندوقی به ارزش ۱۰۰ میلیارد درهم ( ۲۷ میلیارد دلار) برای ارائه وام های آسان به سرمایه گذاران در بخش انرژی های پاک ایجاد کند.

 

در بیانیه حاکم دبی به این نکته اشاره نشده است که این مبلغ پول از چه منبعی تهیه خواهد شد.

 

مقامات دبی همچنین برای سرمایه گذاری هایی به مبلغ ۵۰۰ میلیون درهم در زمینه تحقیقات در زمینه های ادغام شبکه های هوشمند انرژی و بهره وری در مصرف انرژی برنامه ریزی می کند.

 

شیخ محمد اضافه کرد: دبی قصد دارد منطقه تجاری معاف از مالیات برای جذب شرکت های فعال در زمینه انرژی پاک از سراسر جهان ایجاد کند.

 

همچنین مجتمع انرژی خورشیدی در دبی ایجاد خواهد شد. این مجتمع برای تولید انرژی به میزان ۸۰۰ مگاوات تا آوریل ۲۰۱۷ و ۵۰۰۰ مگاوات تا سال ۲۰۳۰ فعالیت خواهد کرد. این مقدار معادل تولید ۲۵ درصد از کل انرژی مورد نیاز این منطقه در آن سال است.

 

هزینه سرمایه گذاری در این طرح حدود ۵۰ میلیارد درهم برآورد شده است.

در بیانیه شیخ محمد اضافه شده است: دبی قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ میلادی، ۷ درصد از انرژی مورد استفاده خود را از منابع پاک تهیه کند. این رقم تا سال ۲۰۳۰ به ۲۵ درصد و تا سال ۲۰۵۰ میلادی به رقم ۷۵ درصد افزایش خواهد یافت.

 

منابع انرژی پاک شامل گاز طبیعی، ذغال پاک و انرژی هسته ای است. امارات قصد دارد نخستین نیروگاه هسته ای خود را تا سال ۲۰۱۷ راه اندازی کند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;