داوود براتی: ایمنی و حفاظت از ساختمان‌ها مهم‌ترین چشم‌انداز ماست

وقتی صحبت از ایمنی ساختمان به میان می‌آید، شاید در نگاه نخست، توجه همه ما به سازنده و روند ساخت و ساز معطوف شود. این در حالی است که باید ایمنی ساختمان برابر خطرات آتش‌نشانی نظیر حریق نیز تضمین شود. گفتگویی با مهندس داوود براتی، معاون سابق پیشگیری سازمان آتش نشانی تهران انجام داده‌ایم و نظرات او را در خصوص نوروز و نکته‌های ایمنی برای نوروز جویا شدیم که در ادامه می‌خوانید:
چشم‌انداز شما برای وضع اقــتصاد و کسب و کار به ویژه در صنعت تاسیسات چیست؟
پیش‌بینی وضع اقتصاد و کسب و کار به ویژه در صـنعت تاسیسات در سـال آتی کار راحتی نیست البتــه بنظر می‌رسد که با توجه به رشد و افزایش قابل توجه قیمت ساختمان و املاک در سال جاری در صـنعت تاسیسات در سال ۱۳۹۸ شاهد رونق بیشتر وتولید ثروت بیشتری باشیم.
اگر وارد این حرفه نمی‌شدید، فکر می کنید الان چه شغل دیگری داشتید؟
اگر وارد این حرفه نمی‌شدم معلمی را انتخاب می‌کردم از کودکی به شغل معلمی علاقه داشتم هرچند در طول ۳۰سال گذشته همزمان با فعالیت در بخش تاسیسات و ایمنی و آتش‌نشانی، مدیر گروه رشته‌های امداد و نجات و امداد و سوانح در مراکز علمی وکاربردی بوده و افتخار شغل تدریس ومعلمی به دانشجویان این دورشته را داشته‌ام.
آیا سال ۹۷ برای شما سال خوبی بود؟ تلخ‌ترین و شیرین‌ترین اتفاقاتی که در این سال برای شــما و شرکت متبوع شما رخ داد، چه چیزی بود؟
سال ۱۳۹۷ بحمدا.. سال نسبتا خوبی برایم بود در این سال شاهد اتمام دوره فوق لیسانس فرزند پسرم در رشته برق و اتمام دوره دکتری فرزند دخترم در رشته دندانپزشکی بودم و همچنین فعال شدن شرکت ایمن پرشیا که در سالیان گذشته فعال نبود و با حضور موثر فرزند پسرم این شرکت  فعال شد.
مهم‌ترین دستاوردهایی که شرکت‌ شما در سال ۹۷ کسب کرد چه بودند؟ آیا در این سـال توانستید به برنامه‌ها و اهدافی که سال گذشته تعیین کرده بودید، برسید؟
مهم ترین دستاورد شرکت ایمن پرشیا در سال ۱۳۹۷ ؛ شناخت نیازها پس از انجام مطالعات  و تدوین برنامه و برنامه ریزی برای حضور پویا و موثر شرکت  در عرصه خدمات ایمنی و حفاظت ساختمان‌ها در برابر حریق و حوادث است .
رویایتان برای سال آینده چیست؟ چه اقداماتی برای تحقق این رویاها انجام می‌دهید؟
رویای ما برای سال ۱۳۹۸، سالی پر از خیر و برکت برای مردم فهیم و شرکت‌های فعال در صنعت تاسیسات خواهد بود و این شرکت برای تحقق این رویا با تمام توان و بهره‌گیری از تجارب ۳۷ سال فعالیت مستمر در عرصه ایمنی، تاسیسات و آتش‌نشانی تلاش و کوشش خواهد کرد.
کمی در خصوص خانه تکانی و نوروز برایمان بگویید.
در مورد خانه تکانی و نوروز، همانطور که همه قسمت‌ها، وسایل منزل و محل کار را  تمیز و مرتب می‌کنیم نسبت به زدودن ناراحتی و کدورت از قلب‌هایمان و جایگزین کردن مهر و محبت نسبت به خانواده و دوستان و همه کسانی که ارتباط کاری داریم در لحظات پایانی سال ۱۳۹۷ به آن توجه کنیم.
بهترین خبری که دوست دارید در سال ۹۸ بشنوید چیست؟
بهترین خبری که در سال ۱۳۹۸ انتظار شنیدن آن را داریم رفع کاستی‌های اقتصادی مرتبط با تحریم و شرایط خاص اخیر  و شروع تحول و رونق در فعالیت‌های اقتصادی و به‌ویژه در صنعت تاسیسات است.
یک فیلم و یک کتاب پیشنهاد کنید.
فیلم «راز» و کتاب «معجزه شکرگزاری»  از راندا برن را پیشنهاد می‌کنم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;