وحید دوستی در گفت‌وگو با تاسیسات نیوز تاکید کرد:

اگر سیاست‌های اقتصادی دولت تغییری نکند، راهی جز تعطیلی شرکت‌ها وجود ندارد

نوروز فرصتی را در اختیار تحریریه تاسیسات نیوز قرار داد تا بتواند به این بهانه با تعدادی از مهندسان و صاحبنظران عرصه تاسیسات گپ و گفتی داشته باشد. گفتگویی با مهندس وحید دوستی انجام دادیم و نظرات ایشان را در خصوص چشم‌انداز سال آینده از بعد اقتصادی و کسب و کار و ارزیابی سال ۹۷ جویا شدیم. علاوه بر این‌ها، گریزی هم به تعطیلی نوروز زدیم تا با نقطه نظرات او در خصوص این فرهنگ باستانی آشنا شویم.
سال ۹۷ هم به خاطره پیوست و باید وارد سال ۹۸ شویم. سالی که در طالع بینی‌ها سـال خــوک است. حیوانی که سمبل پول و ثروت است. با توجه به این نامگذاری، چشم‌انداز شما برای وضع اقــتصاد و کسب و کار به ویژه در صنعت تاسیسات چیست؟
سال آینده تاسیسات در ایران، حتما از سیاست‌های اقتصادی دولت نشات می‌گیرد. اگر روال کــار همانند سال ۱۳۹۷ باشد، شرکت‌های تولیدی، راهی جز تعطیلی نخواهند داشت. با این روند، آینده روشــنی برای این صنعت پیش‌بینی نمی‌شود.
اگر وارد این حرفه نمی‌شدید، فکر می کنید الان چه شغل دیگری داشتید؟
نمی‌‌توان فکرهایی برای این موضوع کرد ولی از کودکی دوست داشتم در حرفه مهندسی به فعالیت بپردازم.
آیا سال ۹۷ برای شما سال خوبی بود؟ تلخ‌ترین و شیرین‌ترین اتفاقاتی که در این سال برای شــما و شرکت متبوع شما رخ داد، چه چیزی بود؟
بله، بجز مشکلات اقــتصادی که همه در کشور دست به گریبانند، ســال خوبی بود. نهایی شدن و استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه سیستم گرمایش از کف، پس از دو سال تحقیق و کار، از خاطرات شیرین سال ۹۷ بود.
مهم‌ترین دستاوردهایی که شرکت‌ شما در سال ۹۷ کسب کرد چه بودند؟ آیا در این سـال توانستید به برنامه‌ها و اهدافی که سال گذشته تعیین کرده بودید، برسید؟
اجرای برنامه‌های از پیش تعیین شده و رسیدن به اهداف صـنفی، مواردی بود که در سال ۹۷ تا حـدودی به آن دست پیدا کردیم.
رویایتان برای سال آینده چیست؟ چه اقداماتی برای تحقق این رویاها انجام می‌دهید؟
رویا با همت و تلاش و نظر خداوند محقق خواهد شد. اهداف ما بیشتر در زمینه بالابردن سطح علمی صنف خواهد بود. دو کتاب در دست تالیف داریم که به‌لطف خداوند به صنف تاسیسات کمک خواهد کرد.
کمی در خصوص خانه تکانی و نوروز برایمان بگویید.
از رسوم کهن این سرزمین زدودن گرد و غبار از محل زندگی و بالطبع از دلهایمان است. در سال جدید و نوروز با گرد و غبار در افکار، روح و روان را پاکسازی کرده و در سال جدید با انرژی نو، سال را آغاز کنیم.
بهترین خبری که دوست دارید در سال ۹۸ بشنوید چیست؟
مشکل معیشتی همه هموطنان حل بشود.
یک فیلم و یک کتاب پیشنهاد کنید.
کتاب «دو قدم تا لبخند» و دیدن فیلم «به وقت شام» اثری از «ابراهیم حاتمی کیا» را توصیه می‌کنم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;