گرما کار دست هوای تهران داد

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۲۶ خردادماه) قابل قبول است.
به گزارش تاسیسات نیوز، بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، با توجه به عدم وزش باد مؤثر تا صبح امروز (۲۶ خرداد) و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته، برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پیش‌بینی می‌شود.
افزایش نسبی تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل می‌کند، هرچند افزایش دما در ساعات بعدازظهر شرایط مناسب برای تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن را فراهم خواهد کرد.
با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت جمعه کاهش نسبی غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نیست.
باتوجه به کاهش تندی باد هم‌زمان با آغاز تردد خودروها در نخستین روز هفته(۲۷ خرداد) بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.
افزایش تندی باد در طول روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد، بااین‌حال احتمال تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن ناشی از افزایش دما در ساعات بعدازظهر سبب کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق خواهد شد.  
کاهش تندی باد تا اواخر وقت شنبه و افزایش ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق می‌شود و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد را در پی خواهد داشت.
به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۹۰  بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین  ۸۸  و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.
گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا “پاک”، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا “قابل قبول(سالم) یا متوسط”، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا “ناسالم برای گروه‌های حساس”، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا “ناسالم برای همه گروه‌ها”، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا “بسیار ناسالم” و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا “خطرناک” است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;