گاز فراوان در مشهد

به گزارش تاسیسات نیوز، دهه فجر فرصتی مناسب برای اهدای نعمت الهی گاز به بخش های محروم میباشد که در چند روز اخیر اخبارها مبنی بر گازرسانی منتشر شده است و خبر دیگر امروز مربوط به روستاهای استان خراسان رضوی است.

 

 

 

رمضانعلی سبحانی‌فر در حاشیه بازدید از طرح‌های گازرسانی شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن اظهار داشت: این 116 روستا به طور همزمان و در سه پیمان با اعتباری بالغ بر 750 میلیارد ریال گازرسانی می‌شوند.




وی افزود: از این تعداد 80 روستا مربوط به شهرستان‌های جوین، جغتای و خوشاب است.




سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: تعداد 36روستا نیز در منطقه داورزن و سبزوار در همین قرارداد گاز رسانی خواهند شد.




سبحانی‌فر با اشاره به اینکه در گذشته تنها 38 روستای منطقه از نعمت گاز برخوردار بودند تصریح کرد: متاسفانه در دورانی که کشور دارای منابع درآمدی و مالی خوبی بود ما عملکرد مثبتی در زمینه گازرسانی نداشتیم و با پیگیری‌های صورت گرفته در سه سال گذشته، روند اجرای پروژه‌های گازرسانی در منطقه با وجود مشکلات مالی دولت وارد فاز جدیدی شده است.




وی با بیان اینکه با گازرسانی به این روستاها در مجموع 189روستای منطقه از نعمت از بهره‌مند می‌شوند عنوان کرد: یکی از مهمترین اقدامات در این دوره پیگیری و گازرسانی به دو شهر روداب و ششتمد بود که در حال حاضر بیش از 65 درصد جمعیت برخوردار از این نعمت هستند.




سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اجرای عملیات خط انتقال 30 اینچ سبزوار نیز گفت: این خط انتقال با اعتباری بالغ بر 130 میلیارد تومان و 4 میلیون یورو در حال اجرا است که سوخت کارخانه‌های مهم منطقه مانند فولاد را تامین می کند.




وی ادامه داد: با اجرای این پروژه نگرانی مردم منطقه در زمینه کمبود سوخت و گاز در فصل سرما بر طرف می‌شود.




وی در ادامه با اشاره به اجرای پروژه‌های راه‌سازی در سطح منطقه نیز افزود: در حال حاضر عملیات اجرایی پروژه محور سبزوار –روداب به طول 45‌کیلومتر با مشارکت وزارت صنایع و معادن، شهرداری و اداره راه و شهرسازی سبزوار در حال اجرا است که با تامین قیر صورت گرفته به‌زودی به‌بهره برداری می‌رسد.




سبحانی‌فر با بیان اینکه محور سبزوار ششتمد نیز با سرعت در حال پیگیری و اجرا است گفت: طول این محور نیز 22 کیلومتر است که با پیگیری صورت گرفته قیر مورد نیاز این منطقه نیز تامین شده است.




وی با بیان اینکه با بهره برداری از این دو محور شاهد کاهش میزان تصادفات جاده‌ای در این مناطق هستیم گفت: در حال حاضر آسفالت بخش مهمی از محورهای روستایی در منطقه غرب شهرستان جغتای، محور خوشاب به رحمت آباد و جغتای به منیدر و اتصال به محور سراسری سبزوار-تهران در دست اجرا قرار گرفته است که به‌زودی به‌بهره‌برداری می‌رسد.

منبع: تسنیم

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;