کنتور هوشمند به چاه افتاد

به گزارش تاسیسات نیوز، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: برای تسهیل در انجام پروژه دوازدهم طرح احیاء و تعادل بخشی مبنی بر نصب کنتور حجمی و هوشمند آب و برق، باید تمامی بهره‌برداران صنعت و کشاورزی، منابع آب خود را مجهز به این کنتور کنند.





نبی‌الله پاسبان عیس‌لو پیش از ظهر امروز در جمع اعضای شورای حفاظت از منابع آب اردبیل با اشاره به عملکرد 10 ماهه امسال در حوزه طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی اظهار داشت: عملیات انسداد چاههای غیرمجاز حفرشده سالهای قبل در سطح استان در شرف اتمام بوده و نیز جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز جدید و بازگشایی چاه‌های غیرمجاز پر شده قبلی نیز جزو ضروریات برنامه ما است.






وی تصریح کرد: برای جلوگیری از این تخلفات، ماموران ماده 30 شرکت آب منطقه‌ای براساس آیین نامه اجرایی فصل دوم قانون توزیع عادلانه آب، برای جلوگیری از تخلف اقداماتی انجام داده‌اند که متاسفانه در اکثر مواقع با استنکاف و خودداری متخلف، مواجه می‌شوند که انتظار می‌رود مراجع قضایی و انتظامی استان بیشتر از گذشته با ماموران شرکت آب منطقه‌ای و امورات تابعه همکاری کنند.




تسنیم افزود؛ معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با تاکید بر اینکه کنترل و بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی در تمامی مصارف به ویژه در بخش صنایع جزو ضررویات است، گفت: برای تسهیل در انجام پروژه دوازدهم طرح احیاء و تعادل بخشی مبنی بر نصب کنتور حجمی و هوشمند آب و برق، باید تمامی بهره‌برداران صنعت و کشاورزی، منابع آب خود را مجهز به این کنتور کرده تا میزان مصرف کنترل شود.




پاسبان یکی از عمده مشکلات طرح احیاء و تعادل بخشی را عدم تخصیص اعتبار دانست و افزود: به علت نبود اعتبارات کافی در اجرای پروژه‌ها با مشکل مواجه هستیم که تقاضا داریم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان پیگیریهای لازم را به عمل آورده و شرکت آب منطقه‌ای را از نتیجه آن مطلع کند.




وی از آماربرداری سراسری دور سوم از منابع آب در سال 96 توسط شرکت آب منطقه‌ای اردبیل خبر داد و گفت: بنا به اهمیت استفاده از نتایج این آماربرداری در برنامه‌ریزیهای آینده، برای تامین منابع آب مصارف مختلف از جمله شرب، صنعت و کشاورزی، همکاری دستگاه‌های مربوطه و صاحبان صنایع و بهره‌برداری از منابع آب با شرکت آب منطقه‌ای و متصدیان آماربرداری ضروری است.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;