کنترل کیفیت آنی آب در کشور سوئد

به گزارش تاسیسات نیوز، پروژه «کنترل کیفیت آنی آب های جمع آوری شده و حذف بقایای داروها از آن» توسط کشور سوئد حاضر در هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی که طی روزهای 25 و 26 دی ماه 96 در سالن اجلاس سران تهران برگزار خواهد شد معرفی می شود.


ادغام سیستم AQUATRACK و سیستم ازون ساز Aqua-Qs در بخش مدیریت آب با هدف بکار گیری روش های وابسته به وضعیت منطقه، جهت تضمین کیفیت آب، صرفه جویی در مصرف انرژی و حفاظت محیط زیست انجام شده است.


وضعیت اولیه


دسترسی به آب شیرین پاک و امن یکی از مشکلات عمده در کشورهای در حال توسعه مانند هند، چین، شمال آفریقا و بسیاری از نقاط دیگر جهان است.


خطر ابتلا به عفونت از آب آلوده در سراسر جهان به طور قابل توجهی بالا است. آلودگی ممکن است پس از گذشت زمانی طولانی در آب تشخیص داده شود که در این زمان، آب خسارات قابل توجه مالی و اجتماعی به جامعه وارد کرده است.


راه حل


پایش کیفیت آب آشامیدنی و منابع آن با استفاده از AQUATRACK یک راه حل پیشنهادی است. AQUATRACK یک سیستم هشدار دهنده زود هنگام است که می تواند در اتصالات آسیب پذیر و مهم در این فرایند قرار گیرد تا مسئولین را قادر به شناسایی و توقف زود هنگام انتقال آب آلوده کند.


نوآوری


نوآوری در این پژوهش شامل پایش آلاینده در زمان واقعی طول عمر آن ها در آب و نمونه های آب جمع آوری شده در زمان آلودگی است. AQUATRACK می تواند برای تصمیم گیری هوشمندانه در مورد مقدار و نوع ضدعفونی کننده ها استفاده شود.


این اطلاعات به سیستم پرداخت Aqua-Qs ازن ساز منتقل می شود که می تواند برای ضدعفونی کردن استفاده شود و از بیماریهای واگیر و هزینه ها جلوگیری کند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;