کمیته بحران برای مقابله با کم آبی امسال تشکیل می شود

کمیته مدیریت بحران و پدافند غیر عامل استان کردستان، در راستای پیشگیری از تنش آبی و سازگاری با کم آبی در سال جاری، اعلام آمادگی کرد.
آرش آریانژاد در گفت و گو با ایسنا با اشاره به میزان کاهش بارندگی در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، اظهار کرد: با توجه به شرایط خشکسالی حادث شده، جلسات کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل جهت بررسی و هماهنگی های لازم به صورت هفتگی برگزار می شود .
وی به تسریع در اقدامات مدیریتی در حوزه بحران و پدافند غیرعامل اشاره کرد و افزود: تأمین آب شرب شهروندان از اولویت های این شرکت است که برنامه ریزی های عملیاتی جهت تأمین آب شرب پایدار به خصوص در شهرهایی که منبع تأمین آب شرب آن از محل سدها می باشد، انجام شده و همچنین هماهنگی های لازم با شرکت توسعه آب و نیروی ایران در خصوص ذخیره ۴۰ میلیون متر مکعبی حجم آب سد آزاد، جهت رهاسازی دو مرحله ای (اردیبهشت و مهر ماه) به سد قشلاق انجام شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان ادامه داد: در راستای جلوگیری از قطعی برق در تاسیسات و ادارات شهرستان های تابعه در فصول پیک مصرف برق، آمادگی های لازم جهت استقرار دیزل ژنراتورها، به عمل آمده است.
آریانژاد خاطرنشان کرد: پایش آب سد قشلاق به صورت مستمر صورت می پذیرد و به منظور ارتقاء کیفی آب این سد هماهنگی های لازم براساس مطالعات به عمل آمده جهت خرید تجهیزات با شرکت مدیریت منابع آب ایران صورت گرفته است.
وی، در پایان با اشاره به کاهش نزولات جوی و کم آبی امسال یادآور شد: عبور از شرایط پیش رو صرفا با همکاری و همدلی هم استانی های شریف با مصرف صحیح و بهینه منابع آب در تمامی بخشهای شرب، کشاورزی، صنعت و خدمات امکان پذیر خواهد بود.
منبع تاسیسات نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;