کرونا مانع تعمیرات نیروگاه‌ها نشد

مدیرکل بهسازی نیروگاه ها و محیط زیست شرکت مادرتخصصی برق حرارتی ایران گفت: برنامه تعمیرات نیروگاههای برق حرارتی با وجود بیماری کرونا تداوم یافته و این برنامه تا قبل از پایان اردیبهشت به اتمام رسیده است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، «علی اصغر عبدلی» افزود: طبق روال هرسال با افزایش دمای هوا نیاز تامین برق در شبکه نیز افزایش می یابد.
وی ادامه داد: امسال اما با توجه به گسترش بیماری کرونا که موجب توقف فعالیت برخی واحد های صنعتی و تولیدی شد پیش بینی می شود با برطرف شدن این مشکل و برای جبران عقب ماندگی ها صنایع با ظرفیت بیشتری وارد کار شوند که همین امر موجب افزایش تقاضای برق در شبکه خواهد شد.
عبدلی گفت: امسال همچنین از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال جهش تولید نام‌گذاری شده و بر این اساس پیش بینی افزایش نیاز برق به عنوان زیرساخت اصلی برای جهش در کشور خواهیم داشت.
مدیرکل بهسازی نیروگاه ها و محیط زیست شرکت مادرتخصصی برق حرارتی ایران ادامه داد: نیروگاههای برق حرارتی تامین کننده ۸۵ درصد نیاز شبکه برق کشور هستند و براین اساس اقدام هایی برای پایداری این نیروگاه ها برای تامین نیازهای شبکه برای تابستان در دستور کار قرار گرفت.
وی یکی از این اقدام ها را نصب واحدهای جدید نیروگاهی برشمرد و خاطرنشان ساخت: پیش بینی شده برای تابستان امسال دو هزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش ظرفیت تولید جدید وارد مدار شود.
عبدلی از انجام برنامه تعمیراتی نیروگاه ها به عنوان دومین اقدام برای تامین نیاز شبکه در تابستان یاد کرد و گفت: نیروگاههای برق حرارتی براساس دستورالعمل های سازندگان پس از مدتی کار باید تحت تعمیرات قرارگیرند که این امر ممکن است دو بار در سال باشد.
مدیرکل بهسازی نیروگاه ها و محیط زیست افزود: برنامه تعمیرات نیروگاه ها از مهرماه هرسال آغاز می شود که برای امسال نیز از مهرماه برنامه تعمیراتی نیروگاه ها تدوین و ابلاع شد.
به گفته وی برنامه تعمیراتی نیروگاه ها با ۱.۷ میلیون مگاوات روز در دستور کار قرار گرفت که ۶۷۰ برنامه تعمیراتی که بیش از ۱۰۰ برنامه سنگین بلندت مدت بود به مرحله اجرا درآمد.
عبدلی افزود: تاکنون این برنامه ها بیش از ۸۳درصد پیشرفت فیزیکی دارندو پیش بینی می شود تا قبل از پایان اردیبهشت ماه به اتمام برسند.
کرونا مانع تداوم برنامه تعمیراتی نشد
مدیرکل بهسازی نیروگاه ها و محیط زیست شرکت مادرتخصصی برق حرارتی ایران افزود: برنامه های تعمیرات نیروگاه ها به طور معمول با محدودیت هایی روبرو می شود اما امسال و با شیوع گسترده بیماری کرونا در کشور این محدودیت ها بیشتر شد.
وی ادامه داد: بیماری کرونا در شرکت های تعمیرات کننده هم اثر گذار بود و بر همین اساس بعد از شیوع این بیماری و با توجه به نیاز کشور برای تامین برق نسبت به تدوین دستورالعمل های خاص با ملاحظه های مد نظر وزارت بهداشت اقدام شد.
عبدلی گفت: دستورالعمل های تدوین شده با هدف رعایت ایمنی بیشتر پرسنل بوده و این امر موجب شد این بیماری در تداوم برنامه تعمیراتی نیروگاه ها اثری نداشته باشد.
این مقام مسوول ادامه داد: تدوین این دستورالعمل ها سبب شد برنامه های تعمیرات نیروگاه ها به موقع انجام شده و تاقبل از پایان اردیبهشت به اتمام خواهند رسید.
افزایش توان نیروگاه‌های موجود
وی یکی دیگر از اقدام ها را تلاش برای افزایش توان استفاده از ظرفیت واحد های منصوبه کشور برشمرد.
عبدلی گفت: براین اساس بررسی نیروگاه ها برای استفاده بیشتر از ظرفیت آنها در دستور کار قرار گرفت.
مدیرکل بهسازی نیروگاه ها و محیط زیست شرکت مادرتخصصی برق حرارتی ایران ادامه داد:تدوین این امر و اجرای ان موجب ایجاد افزایش ظرفیت تولید به میزان ۳۰۰ مگاوات شده است که تابستان از آن استفاده خواهد شد.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;