کاهش هزینه سوپرمارکت با استفاده از سیستم ترکیبی CO2/HFO

به گزارش تاسیسات نیوز، یک سوپرمارکت در پارمای ایتالیا یک سیستم آبشاری با استفاده از دو مبرد CO2 و HFO ابداع کرده است که همه نیازهای تبرید، ac و گرمایش را تامین می کند.

 

 

این سیستم که در سوپرمارکت U2 استفاده شده توسط شرکت مشاوره تبرید (TDF) با همکاری هانی ول – تولیدکننده مبرد – طراحی شده است. سیستم سرمایش eCOLD همه الزامات خدمات فروشگاه را در یک نسخه ارایه می کند یکی کردن بویلر، چیلر و هواساز را غیر ضروری می سازد.

 

 

 

به علاوه، با استفاده از دو مبرد gwp به عنوان یک مبرد، سیستم با مقررات F-gas اروپا مطابقت دارد. به موجب این قانون، سیستم های تبرید تجاری با ظرفیت 40 کیلووات یا بیشتر که از مبردهای GWP بالای 150 استفاده می کنند ممنوع است.

 

 

فروشگاه U2 مساحتی بالغ بر 1500 متر مربع داشته و از دسامبر 2014 شروع به کار کرده است. نشانه های اولیه این است که با توجه به صرفه جویی پیش بینی شده حدود 35%، انرژی لازم حدود 45000 کیلووات کاهش می یابد.

 

 

 

سپس گرمای تلف شده از سیستم برای گرم کردن فروشگاه استفاده می شود، اب داغ را تامین می کند و در تابستان هم محیط فروشگاه را خنک نگه می دارد. نه تنها هزینه های انرژی و سرمایه اولیه کاهش می یابد بلکه طرح کوچک شده آن فضای کمتری را اشغال می کند.

 

 

 

این طرح سیستم همراه با Solstice ze بنگاه های تجاری از جمله سوپرمارکت ها را قادر به برنامه ریزی برای پس از سال 2020 می کند؛ چراکه سرمایه گذاری آنها نه تنها یک راه حل پایدارتر می دهد بلکه در طول زمان هم جواب گو است.

 

 

در حالی که سیستم های CO2 مرسوم گزینه برتر در سیستم های سوپرمارکتی جدید شده اند، راندمان آنها در محیط های اب و هوایی سخت که در جنوب اروپا دیده می شود جای سئوال دارد.





این سیستم برای در نظر گرفتن کلیه متغیرهای محیطی طراحی شده و از نظر انرژی در هر منطقه جغرافیایی حتی جایی که دمای بیرون بیشتر از 50 درجه سانتیگراد است مزایایی دارد.

 

 

 

سال گذشته هانی ول بر کار مشابه با R1234ze در یک سیستم آبشاری با CO2 در یک نانوایی در آلمان تاکید داشت.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;