چگونگی کیفیت ماشین های لباسشویی ایرانی

به گزارش تاسیسات نیوز، اگر علاقه مند به دانستن روند تولید ماشین لباسشویی هستید می توانید با خواندن این گزارش شبستان در جریان ‌آن قرار بگیرید.

 

 

 

وزارت صنعت، معدن و تجارت در دهه مبارک فجر در تور یک روزه ای خبرنگاران ملی و استان قم را به بازدید از واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی استان قم برد که در قسمت دیگر این بازدید خبرنگاران از نحوه تولید ماشین لباسشویی در گروه صنعتی پاکشوما با خبر شدند و گزارش زیر از این بازدید به شرح زیر است:

 

 

 

محمد میمندی، مدیر روابط عمومی گروه صنعتی پاکشوما در توضیح خط تولید کارخانه با اظهار اینکه تمام لباسشویی های تولیدی پاکشوما از بدنه های فلزی تهیه شده از فولاد تولیدی ایران با آلیاژ رسانه های بالای 98 درصد تولید شده اند، گفت: این فولاد در جهان بی نظیر است و زمانی که نمایندگان برندهای اروپایی از کارخانه پاکشوما بازدید می کنند به دلیل استفاده از همین فولاد در بدنه ماشین های لباسشویی حاضر به استفاده از برندشان توسط پاکشوما می شود.

 

 

 

در بخش دیگری از این کارخانه دستگاه های تزریق از 350 تا 1800 تن وجود دارند که لگن های لباسشویی ها را تولید می کنند و پاکشوما در اقدامی متفاوت از چند سال گذشته لگن های لباسشویی دوقلوی خود را از جنس پلیپروپیلن تولید می کند تا آب در آن گرم نگه داشته شود و از مصرف انرژی کاسته شود.

 

 

 

در بخش دیگری از این کارخانه بدنه لباسشویی ها به صورت پلاستیک ساخته می شود تا در مناطقی که رطوبت بالا دارد، استفاده شود. در تهیه آبکش ماشین لباسشویی هم پاکشوما از جنس استیل استفاده می کند و سوراخ های آبکش ها به صورت مخروطی است تا هم لباس ها نخ‌کش نشوند و هم آب به درون موتور ریخته نشود.

 

 

 

در قسمتی دیگری از این کارخانه وزنه هایی که درون ماشین لباسشویی قرار می گیرند بتون هایی هستند که با پلاستیک پوشانده شده اند که در صورت شکسته شدن پخش نشود و این وزنه ها توسط کارگاهی با 80 کارگر به صورت تولید داخلی برای پاکشوما تولید انجام می دهد.

 

 

 

در بخش های دیگری از این کارخانه بانوان نیز مشغول به کار هستند و مدیر روابط عمومی پاکشوما معتقد است این گروه صنعتی در بخش هایی که نیازمند به دقت بیشتر است و نیروی انسانی و قوت انسانی کمتری احتیاج دارد بانوان به کار گرفته می شوند.

 

 

 

در قسمت رنگزنی به ماشین های لباسشویی نیز شرکت پاکشوما از فرآیند رنگ ایران خودرو بهره می گیرد و در قسمت نهایی هر لباسشویی تولید شده با برچسب شناسنامه بسته بندی می شود که در آن شناسنامه تاریخ و شیفت ساخت ماشین لباسشویی درج شده است.

 

 

 

میمندی با اظهار اینکه در حال حاضر 800 نفر در این گروه صنعتی مشغول به کار هستند و تا پایان سال 96 به 1200 نفر خواهند رسید گفت: مساحت کارخانه پاکشوما 10 هکتار است که در 75 هزار مترمربع آن سالن تعبیه شده و روزانه 3 هزار دستگاه لباسشویی به رمزهای مختلف در پاکشوما ظرفیت تولید دارند که در دو شیفت می توانند تولید شوند و با توجه به اینکه 1500 دستگاه در یک شیفت تولید می شوند می توان گفت: ظرفیت تولید این کارخانه 100 درصد است.

 

 

 

وی با بیان اینکه 50 درصد قطعات لوازم خانگی تولیدی در کارخانه پاکشوما قطعات داخلی هستند یادآور شد: باقی قطعات از طریق برندهای مختلف به ایران صادر می شود و در دستگاههای ما مورد مونتاژ قرار می گیرد.

 

 

 

میمندی یادآور شد: این گروه صنعتی از دهه 40 شمسی آغاز به کار کرد که در دهه 70 تغییر مالکیت داد و از سال 76 همکاری با برندهای خارجی را آغاز کردیم و دو سال است که در شهرک صنعتی محمودآباد قم مستقر شده ایم و چندی پیش نیز 15 میلیون دلار خرید ماشین آلات خارجی داشتیم.

 

 

 

میمندی با اظهار اینکه نوسانات بازار ارز آسیبهای جدی اخیراً به تولیدکنندگان ایرانی وارد کرده است از روند قاچاق برخی کالاهای لوازم خانگی نیز انتقاد کرد و گفت: تعدادی از کالاهای لوازم خانگی موجود در بازار بدون هویت هستند که می توان گفت: آنها قاچاق هستند و ما تولیدکنندگان داخلی مخالف واردات نیستیم اما معتقدیم کالاهای قاچاق به تولید کشور ضربه می زند.

 

 

 

این تولیدکننده در ادامه نسبت به روند برگردانده شدن عوارض واردات به صادرکنندگان انتقاد کرد و گفت: از آنجایی که پرداخت این عوارض به یک بخش متفاوت است و برگرداندن آن از بخش دیگری صورت می گیرد چرخه بسیار سختی سدراه صادرکنندگان قرار می گیرد بسیاری ترجیح می دهند به دنبال آن عوارض نباشند.

 

 

 

مدیر روابط عمومی گروه صنعتی پاکشوما همچنین به مشکلات انتقال پول و خرید کالا در زمان تحریمها اشاره کرد و یادآور شد: در آن زمان ما با دلالهای بین المللی کار می کردیم که مواد اولیه را از کشورهای دیگر وارد کنیم اما بعد از برجام مشکلات این چنینی ما حل شده است.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;