چگونه ساختمان ۱۰ طبقه یک روزه ساخته شد؟

چگونه ساختمان ۱۰ طبقه یک روزه ساخته شد؟
مهندس نیره شمشیری
ساختمان های پیش ساخته طوری طراحی می شوند که بسیار سریع ساخته شوند. با یان حال، حتماً تا به حال نشنیده اید که یک ساختمان ده طبقه تنها در مدت یک روز یا دقیق تر بگوییم ۲۸ ساعت و ۴۵ دقیقه ساخته شده باشد.
تاسیسات نیوز/ ترجمه/ مهندس نیره شمشیری: این برج با استفاده از سیستم ساخت پیش ساخته گروه ساختمانی Broad ساخته شد. یکی از جذاب ترین مسایل در مورد این سیستم این است که ابعاد هر ماژول ساختمان به اندازه یک کانتینر کشتی است که حمل و نقل آن به هرجای جهان با استفاده از روش  های ترابری موجود را ساده می کند.
هر ماژول در یک کارخانه از قبل ساخته می شود و شامل یک سازه فولاد ضد زنگ اولیه است که شامل سیم کشی ها، عایق بندی، شیشه کاری و سیستم های تهویه می شود. ایده اصلی این است که شما گروهی از ماژول های به اندازه کانتینر را به محل ساختمان می برید و روی هم می چینید و به هم می بندید. بعد از آن آنها به برق و اب و شهری وصل و آماده استفاده می شوند.
برای این پروژه از گروه کوچکی از سازندگان و حداقل سه جرثقیل برای بالابردن وسایل استفاده شد. گروه سازنده ادعا می کند این ساختمان یک سازه بسیار بادوام و ضد زلزله است و می تواند ازهم باز و هر جای دیگر برده شود. این ساختمان قابلیت استفاده به عنوان برج مسکونی، خوابگاه، هتل، بیمارستان و … را دارد.
نکته تعجب برانگیز دیگر اینکه سیستم می تواند برای ساختن برج های تا ۲۰۰ طبقه هم استفاده شود.
منبع تاسیسات نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;