چشم‌انداز مثبت چین از بازار آمریکا

علی‌رغم تعرفه‌های ترامپ، بازار پنل خورشیدی در آمریکا پررونق خواهد بود

تاسیسات نیوز / سعید سعیدی: یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پنل خورشیدی در جهان، حتی اگر پرزیدنت دونالد ترامپ نرخ تعرفه‌ها را سال آینده کاهش ندهد، این صنعت را در آمریکا در حال رشد و رونق می‌بیند.
به گزارش تیم ترجمه پایگاه خبری تاسیسات نیوز، طبق پیش‌بینی چارلی کائو، مدیر مالی ارشد هولدینگ چینی جینکوسولار، تقاضای آمریکا برای محصولات این شرکت در سال ۲۰۲۰،  ۴۵ درصد افزایش می‌یابد، این در حالی است که هنوز مشخص نیست که آیا دولت ترامپ برنامه کاهش ۵ درصدی در مورد عوارض پنل‌های خورشیدی را اعمال کند یا خیر!
بر اساس این گزارش، کائو در گفتگو با بلومبرگ با اشاره به این که قرار نیست تغییر عجیب و بزرگی رخ دهد، اظهار کرد: این تغییر کوچک (کاهش ۵ درصدی)، قطعاً تاثیر اساسی نخواهد داشت. در واقع، یک تغییر ۵۰ درصدی است که می‌تواند منجر به فاجعه شود.
انجمن صنایع انرژی خورشیدی که گروه پیشتاز تجاری در زمینه انرژی خورشیدی در آمریکا است، پیش از این هشدار داده بود که کاخ سفید ممکن است برای ترغیب و تحریک تولیدکنندگان آمریکا، تعرفه‌هایی که سال ۲۰۱۸ از سوی ترامپ اعمال شد را کاهش دهد.
این انجمن در گزارشی اظهار کرد: هرچند آن‌ها تعداد زیادی از تولیدکنندگان پنل خورشیدی از جمله شرکت جینکوسولار را ترغیب کردند تا کارخانه‌هایی را در ایالات متحده آمریکا راه‌اندازی کنند، اما عوارض سنگین، هزینه‌ها را برای تولیدکنندگان و نصاب‌های پنل خورشیدی که بیشتر کارگران این صنعت را به کار گرفته‌اند، افزایش داده است. به عبارتی، اگر وضع به همین حالت باقی بماند، این عوارض هزینه‌ای معادل ۱۹ میلیارد دلار به آن‌ها تحمیل خواهد کرد و در نهایت منجر به کاهش ۶۲ هزار فرصت شغلی تا سال ۲۰۲۱ خواهد شد.
این گزارش حاکی است؛ شرکت جینکوسولار حتی بعد از راه‌اندازی و افتتاح کارخانه خود در فلوریدا، همچنان حدود ۹۰ درصد از پنل‌های تولیدی خود را به شرکت‌های آمریکایی در آسیا به فروش می‌رساند. این شرکت از ۱۹ نوامبر، ۲۸ درصد از این چشم‌انداز خود را محقق کرده است.
منبع بلومبرگ
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;