چشـــــم‌انداز انرژی ایران

به گزارش تاسیسات نیوز، دبیرکل روسی مجمع کشورهای صادرکننده گاز(GECF) گفت: ایران به دلیل داشتن منابع بزرگ گازی، آینده خوبی را در بازار گاز خواهد داشت؛ البته همه اینها به اقدامات و تلاش تهران بستگی دارد.


یوری سنتورین، سومین دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز به شمار می‌رود که پس از پایان دوره ماموریت محمد حسن عادلی، کار خود را در دبیرکلی این مجمع آغاز کرد.


سنتورین که در مهرماه ۹۶ برای یک دوره ۲ ساله انتخاب شده، پیش از این، مسوولیت معاونت وزارت انرژی روسیه را عهده دار بود. یوری سنتورین درباره نقش ایران در بازار جهانی گاز اظهار کرد: ایران یکی از بزرگ‌ترین‌ منابع گاز طبیعی جهان را دارد و توان این کشور به شکل چشمگیری رو به افزایش است.


وی در پاسخ به این پرسش که آیا ایران می‌تواند جایگاهی در بازار انتقال گاز با خط لوله و قطر در صادرات ال.ان.جی (گاز طبیعی مایع شده) کسب کند؟ نیز گفت: همه اینها به شرایط اقتصادی، قیمت و ارزش گاز ارتباط دارد.


دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز درباره ورود ایران به بازار گاز اروپا، رقابت با روسیه و صرفه اقتصادی این اقدام برای کشورمان نیز اظهار کرد: برای ما مهم نیست به نفع کسی است یا نه؛ ما به دنبال حفظ بازار هستیم. کشورهای عضو باید مصرف‌کننده‌های خود را پیدا کنند. این، یک بازار رقابتی است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;