چالش های ایمنی برق در صنعت ساختمان

 سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی، دکتر ایمان سریری عضو هیات مدیره سازمان روز سه شنبه در اولین همایش سندیکای صنعت برق خراسان که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد برگزار شد، به بیان چالش های ایمنی برق در حوزه ساختمان پرداخت و عمده ترین خطرهای حوزه برق را برق گرفتگی در درجه اول و حریق، سوختن تجهیزات و قطع برق در مراحل بعدی ارزیابی کرد.
به گزارش تاسیسات نیوز، وی با اشاره به تحقیق و بررسی در خصوص مسایل حریق و توجه به مشکلات ناشی از برق اعلام داشت خیلی از این مشکلات راه حل های ساده ای جهت اصلاح دارد نظیر اتصالات سست که رفع آن می تواند حدود ۲۰ درصد حریق ها را در کشور کاهش دهد.
دکتر سریری با اشاره به آمارهای حوادث ناشی از مشکلات برق در کشور مواردی را در این خصوص تشریح کرد.
عضو هیات مدیره رشته برق با تاکید بر اهمیت استفاده از مصالح استاندارد و استفاده از سیم و کابل روکش دار را در عمر مفید ساختمان ها موثر دانست.
در پایان نیز دکتر سریری فرهنگ سازی در بین افراد جامعه را خواستار و به متخصصان حاضر یادآوری کرد این وظیفه خطیر بر عهده تمام آنان در ابعاد متفاوت با جامعه مخاطبان مختلف است.
همایش یکروزه سندیکای صنعت برق خراسان همزمان با پانزدهمین نمایشگاه بین المللی برق، قدرت و الکترونیک در مشهد برگزار شده است.
نمایشگاه بین المللی برق، قدرت و الکترونیک نیز از سه شنبه مورخ ۱۴ تیرماه جاری از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد گشوده می شود که تا ۱۷ تیرماه پذیرای علاقه مندان خواهد بود.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;