پیل های خورشیدی پلاستیکی + عکس

به گزارش تاسیسات نیوز، محققان ژاپنی، پلیمرهای آلی پیشرفته جدیدی ساخته اند که وقتی در پیل های خورشیدی به کار می روند، به صورت لایه های بی شکلی در می آیند که راندمان بالای حفظ برق دارند.


پیل های خورشیدی معمول برای ساخت کریستال فیلم های پلیمری نیاز به تیمارهای خاصی دارند. این وسایل جدید می توانند راهی به سوی چاپ ساده تر و مقرون به صرفه تر پیل های خورشیدی ارایه کنند.


پیل های خورشیدی براساس ترکیباتی از جنس پلیمرهای آلی، سبک و ارزان هستند. مشکل این نوع پیل های خورشیدی این است که راندمان برق خورشیدی آنها رابطه بسیار نزدیکی با انواع مختلف ترکیبات و چگونگی کریستاله شدن در لایه های نازک دارد؛ یعنی فراوری دقیق و پیچیده ای برای تولید پیل های خورشیدی کارامد لازم است.




به تازگی محققان دانشگاه اوزاکا، با همکاری با موسسه تحقیقات پلیمر ماکس پلانک، از یکی از پلیمرهای قبلی خود برای ساخت نوع جدیدی از پیل های خورشیدی با راندمان تبدیل برق عالی که هیچ تیمار ویژه ای نیاز ندارد استفاده کرده اند.


پیل های ارگانیک مرسوم به راندمان خوبی رسیده اند؛ اما لایه های پلیمر در این وسایل معمولاً نیاز به فراوری خاصی دارند. در عوض، تیم جدید روی ترکیبات بی شکلی متمرکز شده اند تا از این مسایل خودداری کنند.


پیل های خورشیدی آلی براساس تحریک الکترون های یک پلیمر توسط انرژی نور کار می کنند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;