مقصر گرم شدن زمین پیدا شد: ساندویچ

به گزارش تاسیسات نیوز، دانشمندان دانشگاه منچستر یک مقصر گرم شدن کره زمین را پیدا کردند: ساندویچ ها. در اولین مطالعه از این نوع، محققان بررسی دقیقی روی انواع ساندویچ های مختلف در کل چرخه حیاتشان انجامدادند و دریافتند آنها تنها در بریتانیا سالانه می توانند معادل 8.6 میلیون خودرو کربن منتشر کنند.


طبق گزارش اتحادیه ساندویچ انگلستان، این کشور 11.3 میلیارد دلار سالانه برای 11.5 میلیارد ساندویچ هزینه می کند که نیمی از آن در خانه و بقیه در مغازه ها، سوپرمارکت ها و غذاخوری ها ساخته می شود.


برای درک بهتر تاثیر زیست محیطی همه این وعده ها، تیم منچستر حدود 40 نوع ساندویچ مختلف با ترکیبات گوناگون را بررسی کرد. به علاوه، آنها پسماند تولیدی در ساخت این غذاها به اضافه مقادیر دورریزشان را بررسی کردند.


نتیجه این بود که همه ساندویچ ها خروجی برابر ندارند و بعضی نسبت به بقیه کربن بیشتری تولید می کنند. بیشترین مقدار مربوط به ساندویچ های آماده، بسته بنید شده و صبحانه بود. این ها حاوی تخم مرغ، بیکن و سوسیس تا زمان خورده شدن بسته بندی نگه داری می شوند و برآورد می شود همه آنها 1441 گرم دی اکسید کربن یعنی به اندازه یک خودرو برای 12 مایل تولید می کنند.


در مقابل ، کمترین کربن تولیدی متعلق به یک ساندویچ همبرگر و پنیر خانگی بود.


عوامل موثر بر میزان تولید کربن، مواد اولیه، از جمله گوشت، نان، گوجه، کاهو، پنیر و .. و میز مواد بسته بندی، حمل و نقل و تبرید در محل فروش می باشد.


محققان منچستر ضد سنادویچ نیستند اما معتقدند تغییر دستورالعمل تهیه و بسته بنید و در عین حال کاهش پسماند می تواند تا 50% انتشارات مربوط به ساندویچ را کاهش دهد. همچنین چیزی به سادگی اصلاح سیستم فروش با تاریخ می توانند سالانه 2000 تن ساندویچ را از معضل زباله شدن نجات دهد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;