پیش به سوی تابستان 1395

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، ایران برای تولیدات برقی خود و افزایش آن تمهیداتی را در نظر گرفته است که تا قبل از تابستان 95، ظرفیت نیروگاه ها بیشتر شود.

 

هوشنگ فلاحتیان در نشست خبری با بیان اینکه تا تابستان سال آینده ۱۲۵۰ مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شوند، گفت: تابستان امسال را در حالی پشت سر گذاشتیم که پیک بار ۵۰ هزار و ۱۷۷ مگاوات را تجربه کردیم، این در حالی است که حداکثر پیک مصرف برق در سال ۹۳ از مرز ۴۶ هزار و ۶۰۰ مگاوات تجاوز نکرده بود.



معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه اختلاف سه هزار مگاواتی پیک مصرف سال جاری نسبت به سال گذشته ناشی از افزایش یک میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک در شبکه‌های برق کشور بود، تصریح کرد: واگذاری انشعاب‌های جدید در حوزه‌های مختلف کشاورزی، خدمات، اداری، تجاری، صنعت و خانگی نشان از این دارد که تحرک نسبی در فضای اقتصادی کشور در حال شکل‌گیری است.



این مقام مسئول با تاکید بر اینکه حداکثر بار مصرف به دلیل گرمای قابل توجه در تابستان به بیش از ۵۰ هزار مگاوات رسید، اظهار داشت: با این وجود به‌ خوبی سامانه برق کشور مدیریت شده و برق مورد نیاز در شرایط پایداری کامل تامین شد.



وی با یادآوری اینکه از اوایل سال ۹۴ تاکنون ۵۹۲ مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید وارد مدار شده‌اند، بیان کرد: این نیروگاه‌ها شامل سه واحد ۱۶۰ مگاواتی نیروگاه سیمره، حدود ۸۷ مگاوات نیروگاه‌های مقیاس کوچک (CHP و DG) و ۲۵ مگاوات نیروگاه دیگر بوده و تلاش ما این است تا تابستان سال آینده ۱۲۵۰ مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شود.



فلاحتیان با اشاره به اینکه با ورود نیروگاه‌های ماهشهر، بهبهان، صدوق و چادرملو و چند نیروگاه DG و مقیاس کوچک حدود یکهزار و ۸۰۰ مگاوات نیروگاه جدید از اوایل سال ۹۴ تا پایان سال ۹۵ آماده خواهند شد، اظهارداشت: سال آینده هم آمادگی داریم برق مورد نیاز کشور را به نحو مطلوب تامین کنیم.



معاون وزیر نیرو با تاکید بر اینکه ۶۵۰ هزار مشترک جدید در سال جاری به مشترکان صنعت برق کشور اضافه شده و تعداد مشترکان برق به مرز ۳۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک رسیده است، تاکید مرد: سال جاری حدود ۱۰۰ روستای جدید نیز برق‌دار شده و نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱۵ درصد گاز بیشتر در اختیار نیروگاه‌ها قرار گرفته است.



وی با اشاره به اینکه سال جاری مصرف گازوئیل ۵۱ درصد و مازوت ۳۰ درصد در نیروگاه‌ها کاهش داشته است، افزود: امسال بخش عمده‌ای از برق کشور با مصرف سوخت گاز تامین شده است.



معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به اینکه ایجاد فضای مناسب بین تولیدکنندگان بخش خصوصی برق و مشترکین صنعتی و مبادله قراردادهای دوجانبه بین این دو منجر به بهبود فضای کسب و کار در صنعت برق خواهد شد، گفت: با این کار شرایطی ایجاد می‌شود تا تولیدکننده برق مقابل مصرف کننده قرار گیرد و تصدی و تولید برق به مردم واگذار شود.



وی با اشاره به استقبال شرکت‌های داخلی و خارجی در خصوص احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر یادآور شد: حضور بخش خصوصی داخلی و شرکت‌های خارجی در شرایط پساتحریم، با احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر با راندمان بالا در بخش‌های انرژی خورشیدی و بادی شرایط خوبی را برای صنعت برق کشور رقم بزند.



این مقام مسئولبا اعلام اینکه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران فردا با حضور بیش از ۵۴۰ شرکت خارجی و داخلی آغاز به‌کار می‌کند، تصریح کرد: امسال شاهد حضور ۲۰۰ شرکت خارجی و ۳۴۱ شرکت داخلی در نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق کشور خواهیم بود.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;