پیشنهادات گاز اف “غیر واقعی”

EPEE در میان تعدادی از ذینفعان صنعت است که نسبت به اصلاحات پیشنهادی در مقررات اروپا برای گازهای F (517/2014) ابراز نگرانی کرده است.

EPEE می‌گوید که از بسیاری از مقررات پیشنهادی کمیسیون اروپا، به‌ویژه الزامات آن در مورد بررسی نشت، مهار، گزارش‌دهی و صدور گواهینامه و آموزش استقبال می‌کند. این صنعت همچنین می‌گوید: «اما صنعت همچنین نگرانی شدیدی در مورد تأثیر بالقوه منفی پیشنهاد بر رشد مورد نیاز تجهیزات سازگار با آب و هوا و بدون سوخت فسیلی در بخش گرمایش و سرمایش دارد».

این نشان می دهد که کاهش سریع HFC غیرواقعی است و اهداف خود کمیسیون را به خطر می اندازد.

کاهش فاز پیشنهادی HFC، حذف تدریجی HFC در تجهیزات جدید از سال ۲۰۲۷ است که به طور جدی اهداف آب و هوا و انرژی ۲۰۳۰، از جمله حرکت به سمت ساختمان‌های بدون آلایندگی، و حتی بیشتر به سمت گرمای شتاب‌زده را به خطر می‌اندازد. هدف راه اندازی پمپ با ۳۰ میلیون پمپ حرارتی اضافی برای جلوگیری از واردات گاز اتحادیه اروپا است.

جدول زمانی غیر واقعی

در میان پیشنهادهای بازنگری منتشر شده در آوریل، میل به ممنوعیت استفاده از HFC با GWP های ۱۵۰ یا بیشتر در سیستم های تهویه مطبوع جدید سیستم اسپلیت و پمپ های حرارتی با ظرفیت نامی تا و شامل ۱۲ کیلو وات از ۱ ژانویه ۲۰۲۷ است. از ۱ ژانویه ۲۰۲۷، این پیشنهادها به دنبال ممنوعیت استفاده از HFC با GWP 750 یا بیشتر در سیستم‌های اسپلیت جدید با ظرفیت‌های بالای ۱۲ کیلووات است.

EPEE استدلال می‌کند که طبق پیشنهادات، تمام تجهیزات جدید از سال ۲۰۲۷ باید فوراً از مبرد GWP تقریباً صفر استفاده کنند، مانند هیدروکربن‌ها یا HFOs – یک جدول زمانی غیرواقعی، هم از نظر توسعه فناوری و هم از نظر برای کار با مبردهای جدید، که بسیاری از آنها قابل اشتعال هستند، به تعدادی نصاب آموزش دیده و گواهی نیاز است.

این گزارش می افزاید که اگر تجهیزات جدید با استفاده از HFC های GWP کم خریداری شود، با در نظر گرفتن اینکه عمر مورد انتظار تجهیزات در حال حاضر بیش از ۱۰ سال است، امکانات تعمیر و نگهداری بسیار کاهش می یابد.

EPEE اصرار دارد که مطالعه ارزیابی تأثیر پشت پیشنهادهای تجدیدنظر در مرحله کاهش، «تعدادی از مفروضات را نشان می‌دهد که منجر به برآورد بیش از حد سرعت انتقال مبرد» بین سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۳۰ می‌شود.

EPEE می‌گوید: «برخلاف ادعاهای این مطالعه، بخش‌های جداگانه برای انتقال به مبردهای جدید به بیش از چهار سال زمان نیاز دارند – از توسعه تحقیق و توسعه تا زمانی که بازار به تولید کامل و استقرار انبوه، نصب و پذیرش توسط مصرف‌کنندگان برسد.» همچنین اشاره می‌کند که هر تغییر مدل نه تنها تغییر مبرد است، بلکه مستلزم انطباق با سایر قوانین اتحادیه اروپا مانند مقررات طراحی محیطی، دستورالعمل ولتاژ پایین، دستورالعمل ماشین‌آلات یا دستورالعمل تجهیزات تحت فشار است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;