پوست میوه هایتان را دور نریزید

به گزارش تاسیسات نیوز، یک مطالعه جدید بر روی بیش از 12 نوع خوراکی – از کدو تنبل وبامیه تا لیموترش و موز – نشان می دهد پوست میوه ها و سبزیجات می توانند به عنوان یک شیوه طبیعی و مقرون به صرفه برای حذف آلاینده هایی مانند رنگ ها و فلزات سنگین از آب عمل کنند. 


در این تحقیق جدید که توسط یکی از اساتید دانشکده شیمی دانشگاه دیکینسون انجام شد، آزمایشات متعدد خالص سازی آب با استفاده از پوست ها و بذرهای بیش از 12 نوع غذا انجام گرفت و آنها توانستند متیلن بلو، سرب و مس را از طریق فرایندجذب – پیوند شیمیایی مولکول های آلاینده با سطح پوست ها – جدا کنند.


یافته های این محققان نشان می دهد دانه های لیموترش 100% یون های سرب را حذف کردند، در حالی که پوست این میوه، 96.4% سرب را جدا کرد. پوست میوه بامیه نیز 100% یون های سرب و دانه آن 50% سرب را جدا کرد.


نتیجه این شد که پوست میوه ها و سبزیجات می تواند به عنوان یک روش ارگانیک، ارزان قیمت و تجدیدپذیر جداسازی آلاینده ها از آب عمل کند. نتایج مطالعه با استفاده از آووکادو هم تکرار شد.


نتایج بسیار هیجان انگیز بود؛ چرا که روشن شد این روش می تواند خیلی زود به آشپزخانه ها هم راه پیدا کند؛ محققان در آشپزخانه ها از پوست های خشک شده به عنوان یک گزینه طبیعی برای حذف ناخالصی ها از اب آشامیدنی استفاده کردند.


به نظر می رسد با توجه به نتایج ای مطالعه، در مقیاس کلان پوست میوه ها می توانند یک گزینه کارامد در بخش هایی از جهان که با مشکل تامین آب تمیز و ایمن آشامیدنی مواجهند باشد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;