ما و مالیات – 124

حسین بادامی

کارشناس امور مالیاتی

 

کنترل حساب های بانکی ،مهمترین راه برای شناسایی فرارهای مالیاتی


آستانه تراکنش مالیاتی ۵۰ میلیارد ریال سالانه است و طبق دستورالعمل سازمان به تراکنش های بانکی زیر ۵۰ میلیارد ریال یک فعال اقتصادی از سال ۹۱ تا ۹۴ را فعلا ورود نمی کند.


مدیرکل امور مالیاتی خراسان ‌رضوی گفت: طی ۱۰ ماه گذشته امسال در مجموع ۲۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مالیات مستقیم و غیرمستقیم در این استان وصول شده است .


۱۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از این درآمد مالیاتی به صورت مستقیم و ۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال آن غیرمستقیم بوده است.


یحیی یعقوب نژاد اظهار داشت: از محورهای کلیدی اقتصاد مقاومتی، تکیه بر تولید داخلی، کاهش متکی بودن به درآمد نفتی و در مقابل اتکا به درآمدهای پایدار و مبارزه با فساد در حوزه های مختلف است; در محور دوم موضوع مالیات نقش کلیدی و اساسی دارد و تلاش داریم در چارچوب اقتصاد مقاومتی، اتکای اقتصاد کشور به درآمد نفتی که متزلزل و همچنین متعلق به همه نسل ها است، کاهش یابد .


وی اظهار داشت: سه درصد از کل مالیات بر ارزش افزوده ، پیش از واریز به حساب خزانه توسط این اداره کل به صورت مستقیم به حساب شهرداریها و دهیاریهای استان واریز می ‌شود.


وی به موضوع فرار مالیاتی هم اشاره و بیان کرد: معدل فرار مالیاتی حدود ۲۰ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور است که پیش بینی می شود این رقم در خراسان رضوی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد باشد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;